Autowereld.com en Autoreview bundelen krachten

Autowereld.com en Autoreview bundelen krachten

Met de samenwerking tussen Autowereld.com (niet te verwarren met autowereld.nl!) en Auto Review versterken beide merken elkaar: Autowereld.com is al meer dan 20 jaar een toonaangevende website, Auto Review bijna 15 jaar een succesvol magazine.  De online ervaring van het Autowereld.com-team en de kennis, de schrijfervaring en de brede inzetbaarheid van het Auto Review-team moeten elkaar gaan versterken.

Commerciële slagkracht
De samenwerking tussen de website en het maandblad biedt beide merken grote kansen op het gebied van advertising en branded content. De mogelijkheden voor adverteerders om grotere en sterkere doelgroepen op zowel kwantitatieve als kwalitatieve manieren aan te spreken, groeien enorm.

Nieuwe site autowereld.com
De geheel nieuwe website is het tastbare resultaat van de samenwerking. De responsive website biedt ruimte voor nieuwe rubrieken. Vertrouwde onderdelen zoals de uitgebreide prijslijst blijven uiteraard bestaan, maar zijn in een nieuw jasje gestoken. Elektrische auto’s krijgen een prominente plek op de nieuwe website. Het grote autonieuws blijft de basis van het platform, maar wél vanuit een bijzondere invalshoek en met ruimte voor verdieping. Bovendien wordt geput uit de content van Auto Review.

Auto Review
Autowereld.com krijgt vanaf het november-nummer (24 oktober in de winkel) een vaste plek in het magazine Auto Review. De vormgeving van de vaste (en goed gelezen) nieuwsrubriek voorin in het magazine is vanaf dit nummer sterk verwant aan de lay-out van Autowereld.com. Elke maand wordt het belangrijkste nieuws van de site hier samengevat.

Arjan Kropman, directeur F&L Media: “Ik ken Hans Winter al sinds ik in 2004 ging werken bij Auto Review. We reden graag met elkaar tijdens persintroducties en hielden elkaar op de hoogte van onze merken. Toen ik begin 2018 directeur werd van F&L Media, bood dat de mogelijkheid om serieus in gesprek te gaan. Het Auto Review-team, dat nu verder versterkt is, zal een grote bijdrage leveren aan de groei van Autowereld.com. De website is daarnaast heel belangrijk naar adverteerders toe, die we nu een groot online bereik kunnen aanbieden. Ook zullen we het nieuwe platform gebruiken om mensen naar Auto Review te bewegen.”

Hans Winter, eigenaar Autowereld.com: “Met deze stap gaat een langgekoesterde droom in vervulling om Autowereld.com echt onderscheidend te maken en een boost te geven. Dankzij het redactionele team en archief van Auto Review zal Autowereld.com zich nog meer profileren als een online automagazine met opinie en verdieping. We volgen het nieuws, maar brengen de achtergrond. In het afgelopen half jaar hebben we toegewerkt naar het in elkaar vlechten van het team, het magazine en de website. De lancering van de grondig vernieuwde site is een mooie eerste stap naar buiten. En... dat is nog maar het begin!