Hearst Create en Quest maken inflight kindermagazine voor KLM

Hearst Create en Quest maken inflight kindermagazine voor KLM

Ter ere van haar 100-jarig jubileum presenteert KLM, samen met Hearst Create en het populair-wetenschappelijke tijdschrift Quest, het kindermagazine Holland Herald Junior. Het inflight kinderblad wordt vanaf de herfstvakantie aan alle kids tussen de 8 en 14 jaar aan boord van KLM-vluchten uitgedeeld. 

In opdracht van KLM heeft Hearst Create voor het ontwikkelen van de junior-editie de expertise van Quest ingeschakeld. Er is gebruik gemaakt van Quest Junior content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan. Daarnaast ontwikkelden de teams van Holland Herald en Quest voor Holland Herald Junior samen met KLM een aantal tailor-made kindercontentformats over de luchtvaart, reizen en duurzaamheid. Zo staat er onder andere een reportage over flamingo Bob op Curaçao in, de allerleukste feitjes en weetjes over een KLM-vliegtuig, een robotquiz en een interview met een echte piloot. 

KLM’s 100-jarig jubileum
Het creëren van de Holland Herald Junior is één van de vele bijzondere manieren van KLM om het 100-jarig bestaan van de airline te vieren, zegt KLM’s Global Marketing Communication & Media Manager Daphne Hoogenboom. "Voor onze 100ste verjaardag wilden we ook onze junior passagiers in het zonnetje zetten. De leuke Quest junior content in combinatie met grappige weetjes en informatieve artikelen over KLM maken dit magazine erg geslaagd. De eerste reacties van de kinderen aan boord zijn dan ook super enthousiast!"

Samenwerking redacties
"We zijn als Quest heel trots op de samenwerking met Hearst Create en KLM, en op de eerste Holland Herald Junior die daaruit voort is gekomen," zegt hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp van Quest. "Een magazine voor de kleine nieuwsgierige reiziger die zin heeft om onderweg naar zijn of haar bestemming iets te leren. En die even behoefte heeft aan een digi-break!"
De expertise en enorme hoeveelheid populair-wetenschappelijke kindercontent van Quest heeft volgens Content Director Alexandra de Jong van Holland Herald voor een grote meerwaarde gezorgd. "We hebben samen een supertof inflight kindermagazine neergezet en zijn blij dat kinderen die met KLM reizen hun eigen Holland Herald Junior aan boord krijgen en zo op een leuke en leerzame manier geëntertaind worden."