Belgische Marmalade Group neemt Just Media Group over
Het Belgische media- en entertainmentbedrijf Marmalade Group breidt dankzij nieuw kapitaal hun activiteiten uit met de aankoop van het full service mediabedrijf Just Media Group. Naast entertainmentproducent in België worden zij hierdoor ook distributeur en producent van zowel Nederlandse als internationale films en series.
Just Media Group is tevens ontwikkelaar en distributeur van bordspellen gebaseerd op binnenlandse tv-programma’s als De Slimste Mens Ter Wereld en Wie is de Mol en internationale series zoals Candy Crush en de Netflix-hit Peaky Blinders.
Just Media Group geeft ook kinder- en jeugdboeken uit, net als DVD’s en BluRay’s van Amerikaanse, Nederlandse en Vlaamse films en series. Hun audiovisuele assortiment wordt op talloze video-on-demandplatformen aangeboden, zoals iTunes en Netflix. Daarnaast heeft Just Media Group een eigen streamingdienst voor horrorfilms en een eigen applicatie waar kinderen reclamevrij hun lievelingsfilms en -series kunnen volgen. Verder heeft het een eigen tv-zender ‘ONS’ voor de nostalgische tv-kijker.
“We hebben het volste vertrouwen in de nieuwe eigenaren”, vertellen de voormalige Just Media Group-eigenaren Alex Wächtler en Eric de Groot, die deel blijven uitmaken van het bedrijf. “We zijn ervan overtuigd dat ze met behulp van ons portfolio fantastische projecten gaan realiseren.” Just Media Group is sinds kort verhuisd naar het voormalige kantongerecht in Hilversum en heeft 26 vaste werknemers. Het bedrijf heeft in 2018 een omzet gedraaid van 14,4 miljoen euro en heeft een ebitda van 2,8 miljoen euro.
Marmalade Group is opgetogen over deze nieuwe stap. “We zijn ontzettend blij dat we de kans krijgen om Just Media Group verder uit te bouwen met behulp van de reeds aanwezige expertise”, vertelt Yoshi Aesaert, CEO van Marmalade Group.