Sanoma organiseert tweede App Challenge

Sanoma organiseert tweede App Challenge
Als Sanoma Media het idee gaat uitvoeren, zit er nog een keer een prijs ter waarde van 5.000 euro in. Uit te keren in een nader af te spreken vorm, bijvoorbeeld een opdracht of advertentieruimte.

Samen ontdekken en leren
Michiel Buitelaar, COO Digital Sanoma Media: "Apps zijn een onmisbaar onderdeel geworden van het moderne weblandschap. En toch is het allemaal nog maar net begonnen. Bij Sanoma proberen we hands-on uit te vinden waar het naar toe gaat. Dat kunnen we zelf doen, maar we zijn er van overtuigd dat er ‘buiten’ dingen gebeuren en tot stand komen die wij zelf niet 1-2-3 zouden zien of ontdekken. Daarom willen we dus ook met die slimmerds werken, en van ze leren. Daar draait deze App Challenge om."

Winnaars App Challenge 2010
Uit de totaal 228 inzendingen voor de Sanoma Media App Challenge van 2010 is de poppenhuis app gekozen als winnaar. Na de presentaties van de vijf genomineerden tijdens het event PICNIC koos de jury de winnaar. De winnaars, Sandra Karis en Annemieke Teune, zijn inmiddels in dienst bij Sanoma Media en lanceren mobiele apps.

Sandra Karis en Annemieke Teune, winnaars App Challenge 2010: "We zonden vorig jaar wel vier ideeën in waarvan het winnende idee nu in ontwikkeling is: het speelhuis voor op je iPad, waarbij jongens én meisje hun eigen huis kunnen inrichten. De app is voor kinderen tussen de 4 en 10 jaar. Naast het prijzengeld en de uitwerking van het idee hebben we aan de App Challenge zelfs allebei een erg leuke baan bij het Mobile Development team van Sanoma Media gekregen. We hebben dit jaar met dat team al 30 apps gelanceerd!"

Inzenden voor de Sanoma Media’s App Challenge 2011 kan tot en met zondag 4 september via www.sanomamedia.nl/appchallenge.