VI Pro heeft 10.000 online abonnees
In roerige tijden waarin overname- en/of verkoopgeruchten rondzingen kan Voetbal International wel wat goed nieuws gebruiken. Zo meldt het blad trots dat het als eerste magazine grens van 10.000 betalende digitale abonnees doorbreekt.
Het digitale platform VI PRO heeft de grens van 10.000 abonnees iets meer dan twee jaar na zijn lancering doorbroken.
VI PRO vertelt het verhaal achter het voetbalnieuws, met een combinatie van exclusieve interviews, achtergrondverhalen en uitgebreide tactische analyses. Abonnees op het weekblad Voetbal International hebben gratis onbeperkt toegang tot VI PRO en maken hier in grote getale gebruik van. Lezers van de site en app van VI die een account aanmaken, kunnen iedere maand een aantal artikelen gratis lezen. Ruim 420 duizend bezoekers hebben zo maandelijks toegang tot de verhalen op VI PRO.
Uit deze groep hebben inmiddels meer dan tienduizend voetballiefhebbers besloten om tegen betaling een abonnement af te sluiten. Dit aantal abonnees groeit steeds harder. In april werd de barrière van 1.000 nieuwe leden in één maand doorbroken. Doordat de gemiddelde leeftijd van de abonnees die zich aansluiten bij VI PRO aanzienlijk lager ligt dan die bij het weekblad, heeft VI weer een stevig fundament richting toekomst.
Begin 2017 startte VI met het digitale platform VI PRO, waarmee bewust de keuze voor kwaliteit boven snelheid werd gemaakt. Vanuit de overtuiging dat lezers nog steeds willen betalen voor journalistiek die waarde biedt. Dit gebeurde in tijden van een nationale voetbalcrisis en een veranderend medialandschap waarin het steeds meer draait om snelle clicks en spannende quotes. Hier heeft VI met VI PRO succesvol een tegengeluid aan gegeven. Onlangs is VI PRO verrijkt met een persoonlijke pagina, waar abonnees op basis van zelf aangegeven voorkeuren een eigen nieuwsoverzicht aangeboden krijgen. Het platform blijft zich voortdurend ontwikkelen om abonnees steeds meer toegevoegde waarde te bieden.