Beeld en Geluid ontwikkelt state of the art nieuw museum
Eind 2021 opent Beeld en Geluid, het instituut voor media, een compleet vernieuwd museum waarin de bezoeker via meer dan 50 interactieve installaties wordt meegenomen in de wereld van radio, televisie en online.
Dit nieuwe state of the art museum, dat de huidige experience vervangt, is het eerste museum ter wereld dat zich dankzij diverse technische hoogstandjes continu aanpast aan de bezoeker. Kiss the Frog, REDRUM en Elastique zorgen als strategisch partner voor de multimediale realisatie en de app van het nieuwe museum.
Voor de nieuwe museale ervaring van Beeld en Geluid is Kiss the Frog verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van alle interactieve media, REDRUM werkt aan de audiovisuele producties en Elastique ontwikkelt een nieuwe mobiele applicatie. Deze applicatie zal een integraal onderdeel vormen van de interactieve en gepersonaliseerde bezoekersreis van Beeld en Geluid. Tevens gaan Beeld en Geluid, Kiss the Frog, REDRUM en Elastique een vijfjarige samenwerking aan, waarbij het consortium zich als creatieve mediatechnologie-partner aan Beeld en Geluid verbindt. De partijen zullen hun gezamenlijke kennis, kunde, middelen en netwerken gebruiken om het museum van Beeld en Geluid te vernieuwen en door te ontwikkelen.
"Een mooie stap in de richting van ons spectaculaire nieuwe museum! Dit consortium van drie fantastische partijen tilt ons instituut voor media met hun expertise naar een hoger level", aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid.
Alexander Zwennes, directeur Kiss the Frog: "We zijn trots op onze vernieuwde samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Vanaf het begin van deze aanbesteding heeft Beeld en Geluid ons uitgedaagd om mee te denken over de interactieve en gepersonaliseerde experience en daarmee een echte partner te zijn in de vernieuwing van het museum".
Beeld en Geluid verzorgt het inhoudelijke aspect en beheert het vernieuwingsproces met een team van de beste partijen uit de markt. Creatief strateeg Pieter van der Heijden (XPEX) ontwikkelde het masterplan en is eindverantwoordelijk voor de art directie. Tinker Imagineers creëerde het geïntegreerde ruimtelijke, grafische en media ontwerp.