Audax vernieuwt Vriendin online en op papier
De vernieuwde Vriendin.nl is de volgende in een reeks nieuwe websites welke zijn gebaseerd op een door Audax Digital (onderdeel van Audax Publishing) nieuw ontwikkeld internetplatform. Het meidenblad Girlz! was als eerste aan de beurt om een ingrijpende restyling te ondergaan. Deze vernieuwing is een groot succes: de website Girlz.nl heeft sinds de livegang in mei 2011 het bezoekersaantal verdubbeld. En met de vernieuwing van Vriendin.nl heeft het weekblad Vriendin nu, net als Girlz!, een waardige online partner.
Het design is geheel aangepast. De vernieuwde structuur zorgt voor een eenvoudige navigatie en goede vindbaarheid in zoekmachines. De content vertelt het nieuws op het gebied van gezondheid, opvoeding, passie, beauty, slank en mode, aangevuld met spirituele, creatieve en praktische onderwerpen en geeft daarmee invulling aan alles dat speelt in de leefwereld van de Vriendin-lezeres. De combinatie van weekblad en digitaal biedt adverteerders een nog sterkere propositie met een zeer relevant umfeld.
Een belangrijke vernieuwing is de grote ruimte voor interactie: toepassing van social media zorgt voor gemakkelijk inloggen, reageren en doorplaatsen op Facebook, Hyves en Twitter. Zo krijgen de sterke human interest-verhalen een logisch vervolg op Vriendin.nl, waar vrouwen een platform vinden om met elkaar door te praten en elkaar te steunen.
Verantwoordelijk voor het design en de bouw van Vriendin.nl is Freshheads uit Tilburg: een uitbreiding van de samenwerking op de lancering van Girlz.nl eerder dit jaar