New Skool Media heeft winstgevend jaar achter de rug
New Skool Media heeft over 2017/2018 een netto winst weten te realiseren van 1 miljoen euro. het bedrijfsresultaat in deze periode bedroeg 2,5 miljoen euro.
Deze cijfers gaan eigenlijk over een periode van 18 maanden omdat het bedrijf de resultaten altijd publiceerde over een gebroken boekjaar. CEO Erwin van Luit wil daarvan af en daarom wordt met ingang van 2019 de rapportage gedaan over een kalenderjaar. De uitgever heeft in de afgelopen tijd de omzet stabiel weten te houden, waarbij vooral de omzet uit abonnementen niet afnam.
Volgens Van Luit is dit het gevolg van scherpe keuzes en het bouwen aan een toekomstbestendige strategie. Dat houdt onder meer in dat het portfolio kritisch is bekeken en dat er titels verkocht zijn of gestaakt en soms samengevoegd met andere titels uit het portfolio.
Ook de organisatie is op een zelfde wijze aangepalt: saneringen en nieuwe aanstellingen. Er is één salesorganisatie ingericht en een aparte afdeling die content maakt voor adverteerders. Die laatste afdeling is vooral in het leven geroepen om de immer onrustige advertentiemarkt wat beter te beheersen.
De langetermijnstrategie van de uitgeverij richt zich op marketing rond langlopende abonnementen en loyale klanten. "De strategie is: geen winstmaximalisatie of uitmelken van het bedrijf, maar juist investeren in de mediamerken en de communities die ze bedienen. We zijn ervan overtuigd dat we met gerichte investeringen en innovatie, met name digitaal, onze merken en daarmee ons bedrijf verder kunnen ontwikkelen en groei kunnen versnellen."
Daarnaast kijkt de uitgeverij ook over de grens naar de mogelijkheden om met een aantal titels de internationale markt op te gaan.
Bron: Adformatie