vtwonen en Pinterest gaan intensief samenwerken
Vtwonen en Pinterest gaan samenwerken op het gebied van video-content, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie. Het is de eerste keer dat Pinterest in deze omvang met een Nederlands merk samenwerkt. Er gingen vijf maanden voorbereiding aan de eerste campagne vooraf.
Met de gezamenlijk gepromote campagne ‘win een vtwonen voorjaarshuis’ worden consumenten aangespoord om na te denken over een frisse uitstraling van het eigen interieur en er één geheel van te maken. De hoofdprijs: € 10.000 en een interieurstylist van vtwonen aan huis. De campagne wordt onder andere bij Pinterest-gebruikers gepromoot via e-mail en op het Pinterest-platform.
Op Pinterest kunnen deelnemers een moodboard maken van producten en afbeeldingen van vtwonen.nl. Via Pinterest-knoppen in de afbeeldingen op vtwonen.nl kunnen deze eenvoudig worden gepind. De deelnemer die het meest inspirerende ‘voorjaarshuis’ Pinterest-bord maakt wordt door de jury beloond met de hoofdprijs en rapportage over 6 pagina’s in vtwonen magazine.
Nicolette Fox, hoofdredacteur vtwonen: “Hoe haal je dat fijne voorjaarsgevoel in huis? We willen mensen hierover inspireren en stimuleren om aan de slag te gaan met hun ideeën. Pinterest biedt als visueel online platform een gebruiksvriendelijk systeem om ideeën gecategoriseerd te verzamelen. Het is daarom een sterke partner om de krachten mee te bundelen.”
Foto: Daria Shevtsova via pexels.com