Twitter gaat samenwerken met grote media-partijen
Twitter gaat in de USA samenwerken met grote content-partijen zoals ESPN, Wallstreet Journal en Time Magazine. Doel: het centrale punt worden waar gepraat wordt over alles wat er in de wereld gebeurt.
Afgelopen week kondigde het social media platform nieuwe samenwerkingen aan met grote media-bedrijven en andere partijen. Focus lag daarbij rond 3 gebieden: sport, nieuws en live entertainment.
Twitter heeft daarvoor de samenwerking gezocht met erkende partijen om te garanderen dat men 'premium content' kan aanbieden van uitgevers die door het publiek en adverteerders als betrouwbaar worden gezien.
Sportorganisaties waar Twitter mee gaat samenwerken zijn onder meer NFL (American Football) dat live talks shows via twitter zal gaan uitzenden en MLS (voetbal) met live verslagen van wedstrijden en alle goals.
Voor wat nieuws betreft springt de samenwerking met Wall Straat Journal in het oog: de krant gaat een nieuw programma maken, WSJ What's Now, dat de hele dag door video's op Twitter zal plaatsen en dat ook live verslag zal doen van de eigen events, zoals 'Future of Everything'. Bloomberg zal live verslagen op het al bestaande TicToc News Service verder gaan uitbreiden. Time Magazine zal rondom belangrijke events zoals 'Person of the Year' en de 'Time 100' meer exclusieve content gaan maken op Twitter.
Op het gebied van entertainment zijn er partnerships aangekondigd met Live Nation, dat een reeks concerten live zak gaan streamen en exclusieve beelden van grote festivals als Lollapalooza en Bonnaroo zal gaan delen op Twitter. Ook met MTV zijn afspraken gemaakt over het streamen van bv de Video Music Awards.
Kay Madatti, de Global VP bij Twitter voor Content-Partnerships, zegt in een verklaring: "Als je met de beste uitgevers in de wereld kunt samenwerken, kun je ongelooflijk innovatieve manieren vinden om premium content nog meer op de voorgrond te krijgen en zo nieuwe dimensies toe te voegen aan alles wat er al op Twitter gebeurt".