Na leesboekjes introduceert McDonald’s nu ook luisterboekjes
De populaire leesboekjes van McDonald’s zijn nu tijdelijk beschikbaar in een ingesproken variant. Twee luisterboekjes zijn vanaf vandaag te beluisteren in de app van McDonald’s. Met de boekjes wil McDonald’s bijdragen aan de ontwikkeling van taal en woordenschat bij kinderen en een moment van ontspanning bieden.
McDonald’s introduceerde afgelopen januari de eerste twee leesboekjes uit een reeks van twaalf, geschreven door schrijfster Cressida Cowell, bekend van de boekenserie ‘Hoe tem je een draak’. De boekenreeks gaat over twee tweelingen, die samen met hun ouders op ontdekkingsreis gaan door de tijd. Wanneer ze terechtkomen in de tijd van dinosauriërs beleven ze allerlei avonturen. Gasten kunnen kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. Inmiddels zijn er in Nederland al 150.000 leesboekjes uitgegeven bij het Happy Meal.
Het derde en vierde leesboekje verschijnen nu ook in een speciale ingesproken variant, te beluisteren via de McDonald’s app. Met de boekjes stimuleert McDonald’s taalontwikkeling op een speelse manier, bij ouders en kinderen. De luisterboekjes worden geïntroduceerd om families ook onderweg een leuk educatief moment te bieden, bijvoorbeeld op de weg terug naar huis na een dagje uit. De luisterboekjes zijn vanaf vandaag beschikbaar in de McDonald’s app
Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie en Consumer Insights van McDonald’s Nederland: "Ik ben er trots op dat de leesboekjes zo’n succes zijn. Het is mooi dat we op deze manier helpen om meer leesmomenten tussen kind en ouder te creëren. Met deze ingesproken variant willen we ook onderweg iets positiefs meegeven aan onze gasten."