Talpa Network bouwt JUKE om als platform voor audiocontent
Talpa Network heeft besloten om binnen JUKE af te zien van een premium on demand muziekservice omdat het niet haalbaar is om deze rendabel te exploiteren met alleen een positie in Nederland.
JUKE biedt een breed aanbod aan van nationale en internationale radiostations, themastations en non-stop playlists samengesteld door dj’s en JUKE-redacteuren. De website en app worden uitgebreid met nieuwe content, exclusieve non-stop playlists en podcasts.
Er wordt gewerkt aan innovatieve technologie die op maat gesneden content en aansturing via de stem mogelijk maakt. Tevens zal er gebruik gemaakt worden van programmatic advertising technologie die adverteerders in staat stelt haar doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap.
JUKE is in april 2018 geïntroduceerd als gezamenlijk initiatief van Talpa Network en MediaMarkt. Als gevolg van een strategische heroriëntatie stopt MediaMarkt Nederland met haar premium on demand muziekservice, die in Nederland onderdeel is van JUKE.
Menno Koningsberger, Algemeen Directeur Radio, Talpa Network: ‘In Nederland bestaat 75 % van de audioconsumptie uit het luisteren naar radio en gratis muziekstreaming. Dit is waar wij met onze merken sterk in zijn. We zien een verandering in distributie van audio via internetportals en internet-gekoppelde apparatuur. We willen vooraan zitten in deze beweging, via JUKE kunnen we meer content ontsluiten voor onszelf en anderen.
Denk hierbij aan themastations, non-stop playlists en on-demand audiocontent zoals podcasts. Doordat we in directe relatie staan met onze gebruikers, kunnen we hen steeds beter en individueler voorzien in luisterbehoeftes. De focus ligt op gratis toegang voor de gebruiker, mogelijk gemaakt door de inkomsten uit programmatic advertising.’