Squla neemt leerplatform WRTS over
Woordjes stampen, het blijft iets vervelends. Verleidingen als gamen, Instagram of WhatsApp liggen op de loer. Leerplatform WRTS weet als geen ander hoe je woordjes efficiënt en op een eenvoudige manier kunt leren. Sinds vandaag zijn zij samengegaan met Squla, waardoor ze woordjes oefenen nog leuker kunnen maken.
Online platform Squla is het een oefenprogramma voor thuis met alle vakken van de basisschool. Het heeft als missie om kinderen vooruit te helpen op een manier die zij leuk vinden en die bij hen past. Serge Bueters, CEO van Squla: “We zijn erg enthousiast dat we met WRTS onze missie ook in het voortgezet onderwijs kunnen voortzetten. De afgelopen 9 jaar hebben we bij Squla veel geleerd over hoe je kinderen kan motiveren, bijvoorbeeld door een betere aansluiting bij hun behoeftes en gamification-elementen als beloning en voortgang. Als Squla hebben we veel ervaring met de drie-eenheid leerkracht, ouder en kind. We geloven dat deze benadering essentieel is voor het beste leerresultaat. We bundelen onze kennis graag met die van WRTS, zodat we het platform nog gebruiksvriendelijker en motiverender kunnen maken”.
Efficiënter, effectiever en meer motiverend
De wereld van jongeren is een drukke wereld. Met de komst van social media wordt de druk op jongeren alsmaar groter. Dit weet Maurice Kostelijk van WRTS maar al te goed: “Ze moeten WhatsApp, Instagram en Snapchat bijhouden, Fortnite of Apex spelen met vrienden en dan natuurlijk ook nog huiswerk maken”.
Uit onderzoek van het OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) blijkt bovendien dat Nederlandse leerlingen over het algemeen wel met plezier naar school gaan, maar dat de motivatie om te leren in Nederland lager is dan in veel andere landen. Maurice Kostelijk: “Het is daarom belangrijk om het leren zo efficiënt, effectief en motiverend mogelijk te maken. Hier gaan we ons de komende tijd verder in ontwikkelen met ons platform.”
Connectie met de doelgroep
Educatie heeft veel lokale aspecten. Onderwijs is in elk land, in elke klas anders. Bovendien verandert het elke dag. Serge Bueters van Squla: “Wij hebben zelf de afgelopen jaren geleerd hoe belangrijk het is om nauw contact te hebben met ouders, leerlingen en docenten. Waar lopen ze tegenaan? Waar hebben ze behoefte aan? We voeren al eerste gesprekken met middelbare scholieren en docenten, maar we willen nog veel meer feedback ontvangen.”
WRTS gaat in ieder geval kijken hoe ze leerkrachten verder kunnen ontlasten in hun lessen. Daarnaast willen ze op het platform meer gaan aanbieden dan alleen woordjes leren. “En we gaan aan de slag met alle leuke ideeën die we hebben gekregen om scholieren te motiveren. We zullen de gebruikers op de hoogte houden van deze nieuwe ontwikkelingen.” aldus Maurice Kostelijk.