Hearst Create breidt uit in Afrika
Hearst Create, het inhouse contentmarketingbureau van Hearst, gaat weer aan de slag in Afrika. Dit keer voor de productie van een gloednieuw magazine voor Safaricom, het grootste communicatiebedrijf binnen de Oost- en Centraal-Afrikaanse regio.
Safaricom, dat gedeeltelijk eigendom is Vodacom Group en Vodafone, biedt spraak-, data- en financiële diensten voor haar abonnees, met behulp van verschillende platforms. Het bedrijf was met de lancering van M-Pesa niet alleen een wereldwijde pionier op het gebied van mobiele betalingsoplossingen, maar is daarin bovendien nog steeds de meest succesvolle in zijn soort. Safaricom heeft een hoofdkantoor in Nairobi, Kenia. Het gloednieuwe magazine krijgt de naam Twaweza en verschijnt tweemaal per jaar.
CEO Hearst Netherlands Luc van Os: “Bij Hearst Create zetten wij de expertise van Hearst in voor opdrachtgevers, waarvoor we bouwen aan commercieel succesvolle contentmerken en bijbehorende loyale audiences. We zijn trots dat deze aanpak opnieuw resulteert in internationale erkenning.”
Hearst Create sleept hiermee de tweede opdracht op het Afrikaanse continent binnen. Sinds februari 2017 is het contentmarketingbureau verantwoordelijk voor de productie van Kenya Airways’ inflight magazine Msafiri. Nu is de taak aan Hearst Create om Safaricom te voorzien van een creatief concept en magazines. De eerste editie van Twaweza verschijnt rond begin augustus.
Content Director Irene Bauer: “Safaricom is een bijzonder bedrijf dat dankzij innovatieve toepassingen het dagelijks leven van veel mensen positief heeft getransformeerd. We zijn trots op deze nieuwe samenwerking en kijken ernaar uit om samen met Safaricom de purpose van het merk, ‘Transform Lives’, verder uit te bouwen en te verankeren in de communicatiemiddelen.”