Ako brengt tijdschriften naar mobiel

Ako brengt tijdschriften naar mobiel


Op dit moment bevat de AKO Tijdschriften App meer dan 125 tijdschriften van 32 uitgevers. Hiermee is AKO veruit de grootste aanbieder van online tijdschriften in Nederland en laat zij concurrenten ver achter zich met in totaal 90.000 downloads sinds de lancering.

Nu komt daar de AKO Carrousel bij: hiermee bekijk je alle covers van de laatste edities van meer dan 125 titels en bladert door de eerste pagina's. Ook is er weer een platform toegevoegd, want de AKO Carrousel is ook geschikt voor de iPhone. Hiermee brengt de AKO Carrousel de digitale beleving van tijdschriften ook naar mobiel.

Dennis Mikkelsen, manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van AKO: "Mobiel was de ontbrekende factor in ons assortiment aan platformen. Dus het was een hele logische keuze om het digitale aanbod aan tijdschriften met de AKO Carrousel voor iPad en iPhone te completeren".

Voor de realisatie van de AKO Tijdschriften App en de AKO Carrousel heeft Audax Digital een samenwerking met initiatiefnemer MagWorld, onderdeel van Aemotion, gespecialiseerd in multiplatform communicatie-oplossingen. Zowel de AKO Tijdschriften App als de AKO Carrousel geven toegang tot meer dan 125 tijdschriften van 32 verschillende uitgevers, waaronder Voetbal International, HP/de Tijd, Vrij Nederland, Weekend, Glossy, AvantGarde, Vriendin en nog vele andere, te vinden op http://www.ako.nl/app.