Nieuwslezers blijven het langst op site van De Telegraaf

Nieuwslezers blijven het langst op site van De Telegraaf


Naast de tijd die op Telegraaf.nl wordt besteed bezoeken Telegraaf-lezers ook meer pagina's per bezoek: gemiddeld 6, in tegenstelling tot de 3 tot 5 pagina's bij de overige nieuwssites.

Nieuwssite Gemiddelde bezoekduur Gem. Aantal pagina's
Telegraaf.nl 4:01 minuten 6
AD.nl 3:33 minuten 4.9
NOS.nl 2:44 minuten 3.6
Nu.nl 2:34 minuten 4.7
Volkskrant.nl 2:18 minuten 3

Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf, verantwoordelijk voor de digitale activiteiten, is verheugd over de lange aanwezigheid van bezoekers op de site. "Het bewijst maar weer dat wij beter als anderen in staat zijn onze bezoekers van relevante informatie te voorzien op een breed scala van onderwerpen. Niet alleen op het gebied van nieuws en actualiteiten, maar ook op meer magazine-achtige sites als bijvoorbeeld Vrouw en Autovisie. Het creëren van massabereik zit al meer dan 100 jaar in ons DNA. Met die kennis zijn we ook online in staat onze bezoekers zodanig te prikkelen, dat er meer dan op andere sites wordt doorgeklikt. Daarbij gaat het tegenwoordig niet meer alleen om geschreven content, maar meer en meer ook om actuele video's zoals onze dagelijkse nieuwsflits," stelt Emmer.

Deze meting is uitgevoerd door Wakoopa (http://wakoopa.nl) onder een panel van 10.000 representatieve Nederlanders, opgezet in samenwerking met Panelclix. Wakoopa technologie trackt op een privacy-veilige manier welke websites en advertenties ze zien, en welke apps ze gebruiken. Ze leveren dashboards om dit digitaal gedrag te analyseren.