Hoofdredacteur Willem Vreeswijk neemt VVP over
Het is de tweede keer in korte tijd dat Vakbladen.com één of meer titels afstoot, nadat het daarvoor vooral op overnamepad leek te zijn.
VVP verschijnt in print 6 keer per jaar. Het onafhankelijke, journalistieke vaktijdschrift VVP informeert samen met zijn kennispartners de lezers met kennis en praktische informatie voor advieskantoren. Naast het vakblad VVP worden ook vier specials uitgegeven onder de naam Rendement van advies. VVP is een multimediaal platform met naast de printproducten ook Kennis Events, een dagelijkse nieuwsbrief met het laatste nieuws, trends en relevante praktijkinformatie en de website www.vvponline.nl. Ook VVP Vademecum maakt onderdeel uit van de overname.
Vakbladen.com verkoopt haar merk VVP omdat zij zich wil concentreren op een aantal clusters van vakgebieden. VVP valt niet binnen één van die clusters en is binnen de uitgeverij een standalone merk. Vakbladen.com heeft alle vertrouwen in een succesvolle toekomst van VVP bij Willem Vreeswijk en zijn team, bestaande uit redacteur Toon Berendsen en senior accountmanager Arjan Cornelisse.
Met de overname van VVP wordt een lang gekoesterde wens van Willem Vreeswijk ingevuld. Hij is al sinds 1994 verbonden aan VVP en heeft een groot netwerk in de markt van verzekeraars en adviseurs. Vreeswijk blijft tevens bestuurder van de door hem in 2014 opgerichte stichting New Financial Forum.