Printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com samen verder

Printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com samen verder


De signatuur van beide titels is verschillend. Printmedianieuws brengt dagelijks achtergronden trends en analyses over en door de printindustrie naar betalende lezers. Een jaar abonnement kost 95 euro. Blokboek.combrengt kort inspiratienieuws over de print en (crossmediale) communicatie-industrie.
Peter Luit ziet een goede toekomst voor de twee krachtige online titels: ‘De grafische industrie heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld naar een crossmediale (print)industrie. Daar hoort ook een eigentijdse opzet van vaknieuws bij. Met diepgang voor lezers die er oprecht in geïnteresseerd zijn (printmedianieuws) en inspiratie in de volle breedte (blokboek.com). We zien dat er een grote behoefte is aan zowel breedte als verdieping. Steeds meer nieuwe, jonge mensen betreden deze arena en die bedienen we op eigenwijze van informatie waar ze iets mee kunnen.’

Oprichter van Blokboek.com, Marco den Engelsman, blijft betrokken bij de nieuwe opzet. Maar wel in een nieuwe rol. ‘Mijn taak zal vooral promotioneel en creatief zijn. Ik voorzie een grote behoefte aan maatwerk content in tekst, beeld en video. Daar kunnen we als titels echt een groot verschil in blijven maken.’