Boerenzoon Haank wil vakblad De Boerderij van ondergang redden

Boerenzoon Haank wil vakblad De Boerderij van ondergang redden


In dat fonds zitten naast de bekende titel De Boerderij ook titels als Agrarisch Dagblad en Pluimveehouderij. Reed Business wil niet reageren op de geruchten, maar geeft wel aan dat de 'strategische opties' onderzocht worden.
De Gelderlander laat daarentegen Haank aan het woord:  "Er hebben meerdere partijen geboden”, zegt Haank, "We zijn in de finale onderhandelingen. Het zou teleurstellend zijn als het niet rond komt. Ik verwacht dat alles binnen een paar weken is ondertekend."
De overname zal, volgens Haank, geen reorganisatie of ontslagen tot gevolg hebben. 


Haank zou de overname samen doen met Cor Jan Willig, eigenaar van New Skool Media. Beide media-professionals zijn boerenzonen. Willig blijkt als eerste te zijn benaderd door Reed Business om de interesse te peilen en Willig heeft daarna contact gezocht met Haank.
"Het gegeven dat ik boerenzoon ben en een band heb met De Boerderij zou niet genoeg reden zijn voor de overname”, zegt Haank. "Voor een beursgenoteerd bedrijf als Reed Business is het landbouwplatform - waarin geen groei zit - onaantrekkelijk. Wij gaan niet op de beurs. Het is waar dat het aantal agrariërs afneemt. Maar wij denken dat deze krimp minder sterk is dan verwacht. Met nieuw elan denken wij op lange termijn dit agrarische cluster in stand te houden."

Lees het artikel bij De Gelderlander