Rob Kolkman nieuwe CEO Sanoma Media Nederland

Rob Kolkman nieuwe CEO Sanoma Media Nederland
Rob Kolkman wordt per 1 januari 2019 de nieuwe CEO van Sanoma in Nederland. Hij volgt Marc Duijndam op, die afgelopen augustus vertrok. Kolkman is nu nog managing director bij Reed Business Information (RBI). Bij RBI was Kolkman eindverantwoordelijk voor een groot aantal online dataoplossingen en publicaties, waaronder Elsevier Weekblad en Landleven.

Rob Kolkman: “Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80% van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.”
 
Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma Corporation: “Rob is een zeer ervaren en gewaardeerde topman met een indrukwekkende carrière in zowel Nederland als het buitenland. Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt, zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands. Samen zijn zij in staat om onze merken verder crossmediaal uit te bouwen en onze nieuws- en dataorganisatie verder te ontwikkelen waar kleinere acquisities ook een onderdeel van uit zullen maken.”
 
Tot 1 januari blijft Susan Duinhoven waarnemend CEO.