NOS richt zich op jongeren met NOS Stories

NOS richt zich op jongeren met NOS Stories
NOS Stories brengt vanaf vandaag nieuws uit de belevingswereld van jongeren, op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van 13 t/m 18 jaar en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en helpen een mening te vormen.
 
In 2015 startte de NOS een pilot op Instagram (NOS Kort) met korte nieuwsvideo’s voor jongeren. Het kanaal groeide uit tot het grootste nieuwskanaal op Instagram, met ruim 300.000 volgers in 2018 én werd dit jaar bekroond met twee Beste Social awards, in de categorie Beste Nieuwspagina en Beste Bedrijfsaccount.
 
NOS Stories breidt nu uit naar Snap en YouTube, naast Instagram. Er zijn de vertrouwde nieuwsvideo’s te vinden maar ook langere nieuwsverhalen, en jongeren kunnen op de kanalen zelf meepraten over actuele thema’s. 

NOS Stories

Op Instagram post de redactie dagelijks video’s die de jongeren in 15 seconden op de hoogte brengen van het laatste nieuws. Hier verschijnen ook ‘Explainer’-video’s waarin nieuwsonderwerpen verder worden toegelicht, zoals de HPV-prik bij meisjes, of de ruzie tussen Trump en Kim Jong-un.
 
Op YouTube onderzoekt NOS Stories onderwerpen die recht uit het leven van jongeren komen. Zoals: hoe verdienen YouTubers hun geld? En wat betekent de nieuwe privacywet voor jou? Deze serie heeft de titel ‘De Waarheid Over’ meegekregen.
 
NOS Stories doet verder op Snapchat en Instagram live verslag van evenementen. Bovendien organiseert de redactie live discussies met jongeren – zogenaamde ‘Real Talks’ – over actuele en soms gevoelige thema’s zoals ‘sexting’ (verspreiden van naaktfoto’s) op sociale media.
 
NOS Stories is te vinden op Instagram (www.instagram.com/nosstories), YouTube (www.youtube.com/nosstories) en via de app Snapchat (account ‘nosstories’).