Huis aan huis kranten worden veel gelezen
![Huis aan huis kranten worden veel gelezen](https://static.inct.nl/upload/image/ja huis aanhuis.jpg?w=850)
NOM heeft in samenwerking met BDU Media, Mediahuis Limburg, NDC mediagroep, De Persgroep Nederland en Promille Media de nieuwste bereikscijfers van zo’n 350 HAH-titels en combinaties gepubliceerd.
Uit de resultaten blijkt dat 70% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder – dat zijn ruim 10 miljoen mensen - in de afgelopen 12 maanden wel eens een HAH-krant hebben gelezen. Een gemiddeld nummer van een HAH-krant bereikt ruim 53% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder; dat zijn 7.7 miljoen mensen.
De gemeten titels worden gelezen in alle bevolkingslagen: 52% van de lezers is vrouw vs. 48% mannen. Ook jongeren lezen HAH-kranten: 21% is jonger dan 34 jaar en 45% is jonger dan 50 jaar.
Uit de resultaten blijkt dat 70% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder – dat zijn ruim 10 miljoen mensen - in de afgelopen 12 maanden wel eens een HAH-krant hebben gelezen. Een gemiddeld nummer van een HAH-krant bereikt ruim 53% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder; dat zijn 7.7 miljoen mensen.
De gemeten titels worden gelezen in alle bevolkingslagen: 52% van de lezers is vrouw vs. 48% mannen. Ook jongeren lezen HAH-kranten: 21% is jonger dan 34 jaar en 45% is jonger dan 50 jaar.