Audio-media zijn populair
De audioconsumptie verandert radicaal. Bijna twee op de drie Nederlanders luistert minimaal één keer per maand naar online radio stations en podcasts. Dat blijkt uit onderzoek van Skoep Nieuws in opdracht van Spreekbuis.nl.
Mobiele apparaten spelen niet alleen een centrale rol in communicatie, maar blijken ook het meest gebruikt te worden om online radio en podcasts te luisteren. Maar liefst 71,4% van de respondenten luistert hun favoriete online zenders of podcasts via hun smartphone of tablet gevolgd door de pc (57,2%), connected tv (41,4%) en smart- en connected speakers (38,1%). 18,2% maakt gebruik van andere aparaten, waaronder internet autoradio.
Muziek is met 81,7% veruit de belangrijkste reden voor Nederlanders om online te luisteren, gevolgd door informatie (56,2%) en de presentator/dj (24,4%). Veel podcasts bestaan uit spraak, terwijl bij online radio vaak muziek de belangrijkste rol speelt. In dit onderzoek is echter geen onderscheid gemaakt tussen deze twee audiovormen.
Lees verder bij Spreekbuis.nl
Mobiele apparaten spelen niet alleen een centrale rol in communicatie, maar blijken ook het meest gebruikt te worden om online radio en podcasts te luisteren. Maar liefst 71,4% van de respondenten luistert hun favoriete online zenders of podcasts via hun smartphone of tablet gevolgd door de pc (57,2%), connected tv (41,4%) en smart- en connected speakers (38,1%). 18,2% maakt gebruik van andere aparaten, waaronder internet autoradio.
Muziek is met 81,7% veruit de belangrijkste reden voor Nederlanders om online te luisteren, gevolgd door informatie (56,2%) en de presentator/dj (24,4%). Veel podcasts bestaan uit spraak, terwijl bij online radio vaak muziek de belangrijkste rol speelt. In dit onderzoek is echter geen onderscheid gemaakt tussen deze twee audiovormen.
Lees verder bij Spreekbuis.nl