Jumbo neemt Smulweb over
Jumbo heeft het voornemen om het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over te nemen. Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb, die een verrijking betekent naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app.
Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Jumbo zal de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen. Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.
Zoveel mensen, zoveel smaken en keuzes
"De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie," aldus CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten. "Zoveel mensen, zoveel smaken en individuele keuzes. Dat weten we bij Jumbo maar al te goed. Wij willen dat heel Nederland van elkaar de lekkerste gerechten leert kennen. Zo wordt eten en drinken nóg leuker en vanzelfsprekend spelen wij daar met ons assortiment op in – altijd, overal en voor iedereen."
Groeimotor
Smulweb is zowel in 2016 als 2017 uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Miljoenen bezoekers laten zich op het platform door andere gebruikers adviseren over lekker en gezond eten. Ook halen zij inspiratie uit de brede variëteit aan recepten op Smulweb, met steeds meer aandacht voor gezonde en verantwoorde maaltijden. "Smulweb en Jumbo delen dezelfde passie voor lekker en gezond eten," zegt eigenaar/directeur Michiel Slegt van Smulweb. "Bovendien hebben we in Jumbo de ideale groeimotor voor Smulweb gevonden. Gezamenlijk kunnen we dit platform nóg groter laten groeien en voor iedereen in Nederland de mooiste recepten beschikbaar maken."
Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Jumbo zal de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen. Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.
Zoveel mensen, zoveel smaken en keuzes
"De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie," aldus CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten. "Zoveel mensen, zoveel smaken en individuele keuzes. Dat weten we bij Jumbo maar al te goed. Wij willen dat heel Nederland van elkaar de lekkerste gerechten leert kennen. Zo wordt eten en drinken nóg leuker en vanzelfsprekend spelen wij daar met ons assortiment op in – altijd, overal en voor iedereen."
Groeimotor
Smulweb is zowel in 2016 als 2017 uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Miljoenen bezoekers laten zich op het platform door andere gebruikers adviseren over lekker en gezond eten. Ook halen zij inspiratie uit de brede variëteit aan recepten op Smulweb, met steeds meer aandacht voor gezonde en verantwoorde maaltijden. "Smulweb en Jumbo delen dezelfde passie voor lekker en gezond eten," zegt eigenaar/directeur Michiel Slegt van Smulweb. "Bovendien hebben we in Jumbo de ideale groeimotor voor Smulweb gevonden. Gezamenlijk kunnen we dit platform nóg groter laten groeien en voor iedereen in Nederland de mooiste recepten beschikbaar maken."