Instagram en YouTube belangrijkste sociale media voor magazinemerken

Instagram en YouTube belangrijkste sociale media voor magazinemerken

Op Facebook zij alle soorten magazines vertegenwoordigd: van glossies tot opvoeding en van populair wetenschappelijk tot woonmagazines. Alleen jongerenmagazines en sportmagazines zijn iets minder actief op Facebook. Op Instagram zijn vooral woonmagazines, vrouwenmagazines, waaronder veel glossies, en mind & body zeer actief. Dit geldt ook voor Pinterest. Twitter wordt binnen de magazinemedia branche gedomineerd door opinie en sport, terwijl op YouTube jongeren en automotive populair zijn.

De top 5 van meest populaire magazinemerken op sociale media zijn LINDA.,Voetbal International, vtwonen, ELLE en Flow. Jongerenmagazines scoren de hoogste engagementscore op Instagram, maar ook Truckstar, Roots, Kampeer en Caravan Kampioen, Royalty en Bicycling doen het goed.
 
De MMA Social Media Monitor verschijnt elk kwartaal. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De monitor is voor de achtste keer gepubliceerd. In de monitor worden momenteel 122 magazinemerken gemeten.