Suzanna Koning wordt Director News & Data Sanoma
Suzanna Koning wordt vanaf 15 september 2018 Director News & Data bij Sanoma. Daarmee wordt Koning verantwoordelijk voor NU.nl, Online Performance & Data Science, Consumer Income en Scoupy. Zij volgt Joost Brakel op die half april zijn vertrek heeft aangekondigd en tot eind augustus aanblijft.
"Koning is een strategisch denker én ervaren leider met een enorm track record bij een groot scala aan A-merken", aldus Sanoma. "Haar ervaring op het snijvlak van data, digitale transformaties en klantinzichten maken dat wij Suzanna een aanwinst voor onze organisatie vinden." Koning werkt op dit moment bij Brand Loyalty als Senior Vice President Commercial Strategy & President North America. Daarvoor heeft zij gewerkt bij Marks and Spencer, Ahold, Danone en McKinsey & Company.
Suzanna Koning: “Ik heb zin om bij Sanoma aan de slag te gaan als Director News & Data en samen de merken verder te versterken! Door de juiste combinatie van data, het talent in de organisatie en het centraal stellen van de klant ben ik ervan overtuigd dat we onze klanten een persoonlijke én relevante ervaring kunnen bieden. Met onze unieke kwaliteiten en platformen bij NU.nl, Online Performance & Data Science, Consumer Income en Scoupy, heeft Sanoma bovendien belangrijke ingrediënten in huis voor nieuwe innovaties en businessmodellen. Ik kan niet wachten om samen verder te bouwen aan deze belangrijke groeiassets van Sanoma.”
"Koning is een strategisch denker én ervaren leider met een enorm track record bij een groot scala aan A-merken", aldus Sanoma. "Haar ervaring op het snijvlak van data, digitale transformaties en klantinzichten maken dat wij Suzanna een aanwinst voor onze organisatie vinden." Koning werkt op dit moment bij Brand Loyalty als Senior Vice President Commercial Strategy & President North America. Daarvoor heeft zij gewerkt bij Marks and Spencer, Ahold, Danone en McKinsey & Company.
Suzanna Koning: “Ik heb zin om bij Sanoma aan de slag te gaan als Director News & Data en samen de merken verder te versterken! Door de juiste combinatie van data, het talent in de organisatie en het centraal stellen van de klant ben ik ervan overtuigd dat we onze klanten een persoonlijke én relevante ervaring kunnen bieden. Met onze unieke kwaliteiten en platformen bij NU.nl, Online Performance & Data Science, Consumer Income en Scoupy, heeft Sanoma bovendien belangrijke ingrediënten in huis voor nieuwe innovaties en businessmodellen. Ik kan niet wachten om samen verder te bouwen aan deze belangrijke groeiassets van Sanoma.”