eLinea maakt sociaal delen van betaalde content mogelijk
Het wordt steeds gebruikelijker om content te delen en tot je te nemen via sociale media als Twitter, Facebook, Google+ of LinkedIn. Je vrienden of collega’s fungeren als filter; de selectie die zij maken is waarschijnlijk voor jou ook interessant. Het delen van artikelen staat echter haaks op de betaalmuren die veel kranten en online magazines opwerpen, om hun content exclusief te maken voor betalende gebruikers.
eReaders Groep maakt het nu voor het eerst mogelijk om ook betaalde content te delen en wel via artikelenplatform eLinea. Voor uitgevers is deze mogelijkheid interessant, omdat dit het bereik van hun artikelen vergroot: buiten de eigen website en de gebruikersgroep van eLinea om. Voor mensen die nog geen gebruik maken van eLinea is het delen van artikelen een manier om laagdrempelig kennis te maken met artikelen waar normaal gesproken voor betaald moet worden.
Wiebe de Jager, mede-oprichter eReaders Groep: "Mensen die doorklikken op een link naar een gedeeld artikel wordt alleen gevraagd een account aan te maken. Daarna kunnen zij het artikel in zijn geheel gratis lezen. Gemakkelijk én gebruiksvriendelijk."
Het delen van artikelen is een belangrijke stap in een serie recente uitbreidingen van het eLinea-platform. Op dit platform heeft de lezer de beschikking over een persoonlijke selectie van de beste artikelen van gerenommeerde uitgevers, die gelezen kunnen worden waar, wanneer en op welk apparaat de lezer dat wil. Naast het kunnen delen van artikelen is ook de online leeservaring vernieuwd. Verder is vandaag het 100ste artikelkanaal toegevoegd, waardoor lezers nu kunnen kiezen uit een ruim en divers aanbod van meer dan 50 verschillende uitgevers, cartoonisten en columnisten. Dit is een verdubbeling van het aanbod sinds de lancering op 24 februari van dit jaar.
Op www.elinea.nl kan kennisgemaakt worden met Het Nieuwe Lezen. Een gedeeld artikel bekijken kan onder andere via het Twitteraccount van eLinea: @elineanl.