Herstructurering Hearst: minder print, meer online

Herstructurering Hearst: minder print, meer online
De consequenties van de reorganisatie na de overname van G+J door Hearst worden duidelijk:  meer online, minder print. Carolien Vader sprak daarover met CEO Luc van Os.

Uitgever Luc van Os over de gemaakte keuzes: “We maken als organisatie een ruk naar een meer digitaal georiënteerde uitgeverij. We hebben genoeg kennis in huis op het gebied van print en met de komst van de nieuwe titels is die kennis alleen maar toegenomen. Maar daar ligt niet onze toekomst. Dus we willen de kennis op print temperen, zodat er ruimte komt voor interne kennis op het gebied van online en social media.”

Ontslagen bij Vogue en Glamour
Van Os vertelt dat dit proces zich de afgelopen jaren ook al binnen Hearst Netherlands heeft afgespeeld. En dat de shift van focus nu ook wordt uitgerold binnen de voormalige G+J titels: Vogue, Glamour, National Geographic, JAN, Quest. De consequenties zijn het ontslag van verschillende medewerkers. Vogue verliest 8 collega’s, bij Glamour zin dat er 5. Ook bij ondersteunende afdelingen verdwijnen er banen, 19 in totaal. Verder verwisselen 38 mensen intern van functie.

Lees hier het hele interview bij BladenDokter