Metro lanceert muziekplatform Music City

Metro lanceert muziekplatform Music City


Music City wordt door de redactie van Metro én door muziekliefhebbers gemaakt. Zo weten bezoekers uit de eerste hand welke concerten echt de moeite waard zijn en welke nieuwe muziek en muziekvideo’s ze niet mogen missen.

Music City is een platform dat zich samen met bezoekers en fans gaat vormen. Te volgen via metronieuws.nl/musiccity, in de krant, de Music City Nieuwsbrief en op Metro’s social media kanalen. 

Music City start met:

  • Metro’s 5: elke week vijf veel belovende optredens die de dag erop in de verkoop gaan, inclusief Spotify List met 15 topnummers
  • Music City Reviews; online recensies van Metro-lezers, de beste komt ook in de krant
  • Fresh Video’s van XITE, waarop je bij metronieuws.nl kan stemmen
  • Winacties, extra veel muzieknieuws en muziekverhalen
Muziek en Metro; een perfecte match
Metro-lezers en bezoekers van metronieuws.nl zijn muziekliefhebbers bij uitstek. Zij downloaden regelmatig muziek en zijn geïnteresseerd in muziekprogramma’s. Ook bezoeken zij vaak festivals en concerten. Onderzoek onder de bezoekers van metronieuws.nl laat zien dat zij de keuze voor een concertbezoek maken wanneer iets leuks voorbij komt waar ook nog kaarten voor te koop zijn. Daarnaast delen ze hun concertervaringen met vrienden en vertellen erover op social media.

Metro doet dit samen met de Belgische Metro-collega’s en bereikt met dit gezamenlijke platform in een klap 8,2 miljoen lezers, bezoekers en fans.