Sanoma vergroot belang in SCOUPY
Sanoma vergroot haar belang in SCOUPY. Maurits Priem gaat SCOUPY vanaf 1 september leiden. De oprichters van Scoupy gaan zich richten op internationale expansie van het platform.
De propositie van SCOUPY, gericht op het realiseren van aankopen en het aggregeren van aankoopdata, wordt enorm versterkt door het mediabereik van Sanoma. Door de integratie van beiden in één FMCG-salesteam ontstaat een op trial en penetratie gerichte totaalpropositie. De combinatie van data van Sanoma en SCOUPY laat zien wat consumenten kopen, waar ze dat kopen en via welke kanalen ze te bereiken zijn. Daarmee wordt 85% van de Nederlandse boodschapper bereikt.
Kees Wilbrink: "Zes jaar geleden is Sanoma als investeerder ingestapt in een startup. We integreren nu een succesvol en zeer snel groeiende scale-up verder in ons portfolio. Hiermee maken we het voor onze adverteerders nog aantrekkelijker en eenvoudiger om de unieke propositie van SCOUPY te combineren met het enorme bereik van Sanoma."
Susan Duinhoven, CEO en president van Sanoma Corporation en aanwezig tijdens de Media Summer Sessions: "SCOUPY is een mooi voorbeeld van hoe Sanoma de komende jaren wil groeien. Kleinere acquisities aanvullend op de bestaande business die tegelijkertijd voordelen creëren voor zowel consumenten als adverteerders en kunnen profiteren van de infrastructuur van Sanoma."
Uitbreiding naar het buitenland
De oprichters van SCOUPY, Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras, gaan zich richten op uitbreiding in het buitenland. Valentijn Bras namens de oprichters: "Na de snelle groei in Nederland kijken we nu naar andere landen. We blijven middels zitting in de raad van advies betrokken in Nederland. De ontwikkeling in Nederland is een belangrijke springplank voor het buitenland."
Benoeming Maurits Priem
Maurits Priem, nu Strategy Director Central Europe bij Essity, gaat SCOUPY vanaf 1 september leiden. Priem heeft een sterk trackrecord in de FMCG-markt en bekleedde meerdere (inter)nationale rollen bij Essity en Heinz. Met zijn inhoudelijk kennis van én netwerk in deze markt, plus zijn ervaring als manager, is hij een aanjager voor verdere groei in dit segment en ontwikkeling van deze organisatie.
Maurits Priem: "Ik kan niet wachten om bij te dragen aan de volgende fase van SCOUPY: een succesvol platform, met een zeer gedreven team en maandelijks honderdduizenden actieve gebruikers, dat bijna voor ieder A-merk in Nederland actief is. Samen met onze klanten gaan we de toekomst van conversiegerichte en datagedreven marketingoplossingen verder vormgeven."
(FMCG = Fast Moving Consumer Goods)
De propositie van SCOUPY, gericht op het realiseren van aankopen en het aggregeren van aankoopdata, wordt enorm versterkt door het mediabereik van Sanoma. Door de integratie van beiden in één FMCG-salesteam ontstaat een op trial en penetratie gerichte totaalpropositie. De combinatie van data van Sanoma en SCOUPY laat zien wat consumenten kopen, waar ze dat kopen en via welke kanalen ze te bereiken zijn. Daarmee wordt 85% van de Nederlandse boodschapper bereikt.
Kees Wilbrink: "Zes jaar geleden is Sanoma als investeerder ingestapt in een startup. We integreren nu een succesvol en zeer snel groeiende scale-up verder in ons portfolio. Hiermee maken we het voor onze adverteerders nog aantrekkelijker en eenvoudiger om de unieke propositie van SCOUPY te combineren met het enorme bereik van Sanoma."
Susan Duinhoven, CEO en president van Sanoma Corporation en aanwezig tijdens de Media Summer Sessions: "SCOUPY is een mooi voorbeeld van hoe Sanoma de komende jaren wil groeien. Kleinere acquisities aanvullend op de bestaande business die tegelijkertijd voordelen creëren voor zowel consumenten als adverteerders en kunnen profiteren van de infrastructuur van Sanoma."
Uitbreiding naar het buitenland
De oprichters van SCOUPY, Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras, gaan zich richten op uitbreiding in het buitenland. Valentijn Bras namens de oprichters: "Na de snelle groei in Nederland kijken we nu naar andere landen. We blijven middels zitting in de raad van advies betrokken in Nederland. De ontwikkeling in Nederland is een belangrijke springplank voor het buitenland."
Benoeming Maurits Priem
Maurits Priem, nu Strategy Director Central Europe bij Essity, gaat SCOUPY vanaf 1 september leiden. Priem heeft een sterk trackrecord in de FMCG-markt en bekleedde meerdere (inter)nationale rollen bij Essity en Heinz. Met zijn inhoudelijk kennis van én netwerk in deze markt, plus zijn ervaring als manager, is hij een aanjager voor verdere groei in dit segment en ontwikkeling van deze organisatie.
Maurits Priem: "Ik kan niet wachten om bij te dragen aan de volgende fase van SCOUPY: een succesvol platform, met een zeer gedreven team en maandelijks honderdduizenden actieve gebruikers, dat bijna voor ieder A-merk in Nederland actief is. Samen met onze klanten gaan we de toekomst van conversiegerichte en datagedreven marketingoplossingen verder vormgeven."
(FMCG = Fast Moving Consumer Goods)