Audax stabiliseert in 2017

Audax stabiliseert in 2017


De  marktvraag  naar  printmedia  en  bijbehorende  diensten  zal  de  komende  jaren  blijven  afnemen,  waardoor  Audax  haar  organisatie  zal  moeten  blijven  aanpassen om concurrerend te blijven. Kansen liggen in  het  meebewegen  met  de  maatschappelijke  en  technische ontwikkelingen.  In 2018 is gestart met een verandertraject binnen Audax  om  de  focus  van  de  organisatie  nadrukkelijker  op  de  markt  gericht  te  krijgen.  In  dit  kader  is  in  2018  de  structuur  van  de  organisatie  gewijzigd,  waarbij  vennootschappen zijn verhangen en de commerciële en  resultaatsverantwoordelijkheid voor de business bij het  management  van  de  clusters  (Retail,  Logistiek &  Distributie,  Communicatie &  Media  alsmede  Vastgoed  en Digitaal)  zelf komt  te liggen. Dit verandertraject  zal  naar verwachting ook veranderingen teweegbrengen in  de  personele  bezetting,  er  zullen  naar  verwachting  functies  vervallen  op  het  hoofdkantoor,  maar  ook  nieuwe  functies  ontstaan  in  de  divisies.  Als  onderdeel  van  het  verandertraject  zal  met  name  geïnvesteerd  worden in IT om de processen verder te automatiseren  en  nieuwe  online  omgevingen  te  creëren. 

Eén van de stappen in de verdere digitale ontwikkeling is het aanstellen van een Chief Digital Publisher, Femmetje de Wind. inct sprak onlangs met haar en het interview is deze week op inct.nl te lezen.

Download hier het jaarverslag van Audax