Audax stabiliseert in 2017
De marktvraag naar printmedia en bijbehorende diensten zal de komende jaren blijven afnemen, waardoor Audax haar organisatie zal moeten blijven aanpassen om concurrerend te blijven. Kansen liggen in het meebewegen met de maatschappelijke en technische ontwikkelingen. In 2018 is gestart met een verandertraject binnen Audax om de focus van de organisatie nadrukkelijker op de markt gericht te krijgen. In dit kader is in 2018 de structuur van de organisatie gewijzigd, waarbij vennootschappen zijn verhangen en de commerciële en resultaatsverantwoordelijkheid voor de business bij het management van de clusters (Retail, Logistiek & Distributie, Communicatie & Media alsmede Vastgoed en Digitaal) zelf komt te liggen. Dit verandertraject zal naar verwachting ook veranderingen teweegbrengen in de personele bezetting, er zullen naar verwachting functies vervallen op het hoofdkantoor, maar ook nieuwe functies ontstaan in de divisies. Als onderdeel van het verandertraject zal met name geïnvesteerd worden in IT om de processen verder te automatiseren en nieuwe online omgevingen te creëren.
Eén van de stappen in de verdere digitale ontwikkeling is het aanstellen van een Chief Digital Publisher, Femmetje de Wind. inct sprak onlangs met haar en het interview is deze week op inct.nl te lezen.
Download hier het jaarverslag van Audax