IAB, Sanoma en Telegraaf organiseren Mobile Advertising Nederland
Lag in de voorgaande editie de nadruk op het opdoen van ervaring met betrekking tot mobiel adverteren, de editie van 2011 gaat een stap verder. Het event biedt, naast de inspirerende blik op de mondiale mobiele ontwikkelingen van goeroe Tomi T Ahonen, vooral praktische handvatten op het gebied van mobile advertising en de rol die het kan vervullen in de mediastrategie. Dagvoorzitter van MAN 2011 is Joris van Heukelom (voorzitter IAB Nederland). Drie inspirerende cases laten vervolgens zien welke resultaten bereikt kunnen worden met de inzet van mobile advertising en ook wordt de internationale ontwikkelingen van mobile advertising belicht.
Alle deelnemers aan MAN 2011 ontvangen na afloop het Mobile Advertising Handboek van IAB Nederland.
"De groei in het gebruik van mobiel internet is het afgelopen jaar alleen maar verder toegenomen. Wij merken dat adverteerders steeds beter de mogelijkheden van mobiel adverteren ontdekken en daarop anticiperen. De ervaringen die wij zelf op doen, delen wij graag met iedereen die zich bezig houdt met adverteren op zowel smartphones als op tablets", aldus Frank Volmer, Directeur Innovatie Telegraaf Media Nederland.
Michiel Buitelaar, COO Digital Sanoma Media: "De Nederlandse consument bevindt zich steeds vaker op mobiele platformen, via mobiele sites of apps. We zien het bereik echt per dag toenemen. Het wordt voor adverteerders tijd gebruik te maken van de kansen die er liggen. Door tijdens dit event kennis te delen hopen we die stap weer een stuk makkelijker te maken."