Nieuwe directeuren bij A.W. Bruna Uitgevers en Uitgeverij De Bezige Bij

Nieuwe directeuren bij A.W. Bruna Uitgevers en Uitgeverij De Bezige Bij
Vandaag maakt WPG Uitgevers bekend dat bij A.W. Bruna Uitgevers Marieke Niezen en bij Uitgeverij De Bezige Bij Mark Beumer zijn benoemd tot directeur. Zij volgen Johan de Koning op, die de afgelopen twee jaar deze rol bekleedde bij beide uitgeefhuizen.
 
Marieke Niezen werkt bij A.W. Bruna Uitgevers sinds 2007. Ze begon als marketingmanager, en de afgelopen vier jaar was ze hoofd van de afdeling marketing en publiciteit. In die functie was ze verantwoordelijk voor de positionering en het commercieel beleid van (e-)boeken, fondsen en auteurs. De afgelopen jaren heeft Marieke als MT-lid intensief samengewerkt met directeur Johan de Koning en mooie resultaten behaald. A.W. Bruna maakt momenteel een gestage groei door met succesvolle auteurs en titels zoals Suzanne Vermeer, Paula Hawkins, Omdenken en Carlos Ruiz Zafón.
 
Mark Beumer werkt bij De Bezige Bij sinds 2013. Hij begon bij de uitgeverij als marketingcoördinator en vanaf 2016 vervulde hij de functie van Hoofd Verkoop. In die rol was hij verantwoordelijk voor het commercieel beleid en de verkoop en marketing van (e-)boeken en auteurs binnen de fondsen van De Bezige Bij, Thomas Rap en Cargo.
 
Johan de Koning was vanaf 2013 directeur bij A.W. Bruna Uitgevers. Twee jaar geleden werd hij benoemd tot directeur van A.W. Bruna Uitgevers en Uitgeverij De Bezige Bij. Recent heeft hij besloten de balans tussen werk en privé opnieuw invulling te willen geven. Johan blijft in elk geval nog een jaar als adviseur actief bij De Bezige Bij en A.W. Bruna.
 
Patrick Swart, algemeen directeur WPG Uitgevers: "Ik ben blij dat Marieke Niezen en Mark Beumer, gedreven en getalenteerde collega’s uit onze eigen organisatie, Johan de Koning opvolgen. Beiden zijn al jaren verweven met hun uitgeverij. Ze hebben hart voor de geschiedenis en het elan van deze prachtige uitgeefhuizen. Uiteraard kennen ze de ins en outs van het boekenvak en elk weten ze wat de uitgeverij nodig heeft om het werk van haar auteurs op een mooie en succesvolle manier uit te kunnen geven."