Sanoma lanceert influencer platform The Hub

Sanoma lanceert influencer platform The Hub
Sanoma lanceert The Hub, een eigen influencer platform. Het is een nieuw label waarbinnen influencers worden gecombineerd met het bereik en de autoriteit van Sanoma merken.

Sanoma wil graag een  partij zijn voor creatieve en impactvolle branded content samenwerkingen. Het label The HUB zal adverteerders nog uitgebreider kunnen bedienen rondom alle facetten van influencer marketing: van strategie tot concept, creatie en grootschalige distributie. Hiervoor kunnen externe influencers worden ingezet, maar ook invloedrijke redactieleden – zoals hoofdredactrices Hilmar Mulder van Libelle en Sara van Gorp van Kek Mama & VIVA Mama.
Vervolgens kan deze content worden doorgeplaatst op één of meerdere van de Sanoma merken om een extra bereik boost te genereren en autoriteit op te bouwen – zoals NU.nl, Margriet, Fashionchick en VIVA. Tot slot kan er perfect worden ge(re)target met Sanoma’s data strategie: hiermee wordt ervoor gezorgd dat de content aan de juiste doelgroep wordt getoond en optimaliseren we het bereik.

Sara van Gorp: "Wij bereiken onze fans online en in print op een heel intiem moment: als ze lekker onderuit willen genieten van mooie content. Onze doelgroep heeft een groot vertrouwen in ons en we komen heel dichtbij. Voor adverteerders geldt: in een samenwerking met Kek Mama kunnen zij ook dichtbij die doelgroep komen. Met ons enthousiasme brengen wij merken van partners op een heel natuurlijke manier over op de doelgroep. Dat scoort als een dolle."

"The HUB werkt met een uitgebreide pool aan creatieve bloggers, redacteuren, Instagrammers, YouTubers en andere influencers, waardoor elk mogelijk onderwerp en elke leeftijdscategorie wordt gecoverd. Wij helpen adverteerders met het bedenken van een creatieve insteek voor authentieke content, vervolgens brengen we ze in contact met relevante creators voor de beste match. Werk je al samen met vaste influencers? Dan helpen wij je met het vergroten van het bereik. Zo hebben we al succesvolle cross-mediale samenwerkingen met onder andere Unilever, Heineken, l’Oréal, Rijksoverheid en VSM." Aldus Elise Kop, Productmanager Influencer Marketing bij Sanoma.