Wat maakt De Echo nu tot een echte Amsterdamse krant?
Met z’n zes verschillende edities is de Echo dé lokale krant van Amsterdam en zijn wij de hofleverancier van het lokale nieuws in Amsterdam. Iedere week treffen de lezers een aantal lokale pagina’s per editie/regio aan met daarnaast een aantal vaste pagina’s waaronder een Ajax-, Autovisie- en Speurders-pagina. In de vernieuwde krant voegen we daar nog een aantal vaste rubrieken aan toe.
Wanneer verschijnt de nieuwe editie van De Echo en wat wordt er anders?
Op woensdag 30 mei ploffen de nieuwe Echo’s voor het eerst op de mat bij onze lezers. Wat direct in het oog springt is de nieuwe cover met altijd een aansprekend en groot beeld, de rode elementen in de vormgeving en de kolombreedte die van zes naar vijf is gegaan waardoor de krant een eigentijdser en frisser aanzicht heeft gekregen.
Worden er ook nieuwe rubrieken en nieuwe vaste pagina’s toegevoegd?
Zeker! Naast de nieuwe vormgeving is ook de inhoud onder de loep genomen en vernieuwd. Zo treffen lezers straks een pagina aan met inspiratie en tips voor dingen die in de stad te zien of te doen zijn. Ook is er de kiek van de week en het recept van de week die beide afkomstig zijn van Echo-lezers en wekelijks een uitdagende puzzel van Denksport.
En wat betekent dit voor onze adverteerders?
Voor adverteerders betekent dit dat hun aanbiedingen in de nieuwe Echo in een nog hoogwaardiger umfeld komen te staan. De vernieuwde Echo wordt nog aantrekkelijker voor de lezers die allemaal een sterke binding met het merk en de regio Amsterdam hebben. We bieden adverteerders een dekking van 90% binnen het verspreidingsgebied Amsterdam, kortom: een groot bereik en een enorme impact. De krant wordt intensief gelezen en blijft een week lang relevant voor de lezers waarvan – zo blijkt uit onderzoek - 70% de aanbiedingen van de retailers in Amsterdam aandachtig bekijkt en bovendien een hoge koopbereidheid heeft. De nieuwe Echo zorgt voor nog hogere leesintensiteit, meer engagement en meer impact.
En hoe zit het met de nieuwe regels voor huis-aan-huis reclamedrukwerk, heeft De Echo daar nog last van?
De Echo speelt met de zogenaamde back flip in op de in januari 2018 geïntroduceerde nieuwe regels in Amsterdam voor het verspreiden van huis-aan-huis reclamedrukwerk. Sinds begin 2018 mogen alleen nog folders bezorgd worden bij bewoners met een ja/ja-sticker op de brievenbus. De Echo biedt een prachtig alternatief voor de reguliere folder aan: adverteerders kunnen hun advertenties in het kwalitatieve umfeld van de Echo plaatsen in de speciale folder vervangende back flip. Dit is een apart advertentiegedeelte in De Echo dat vanaf de achterpagina meerdere pagina’s beslaat en ‘op zijn kop’ geplaatst is, waardoor het extra opvalt.