The Correspondent haalt miljoenen op
Naast Blendle heeft ook The Correspondent, de Amerikaanse versie van De Correspondent, een miljoeneninjectie gekregen. Het Omidyar Network ondersteunt met 1 miljoen en daarnaast is er bijna 2 miljoen dollar binnengehaald een campagnebudget.
Het Omidyar Network wil onafhankelijke media de steunen het publieke belang te dienen en ze hebben eerder al organisaties als het wereldwijde bloggersnetwerk Global Voices Online, het nonprofit programmeurscollectief Code for America en petitieplatform Change.org van financiële middelen voorzien.
Rob Wijnberg en Ernst-Pfauth: "Het klinkt als een enorm bedrag, maar het is eigenlijk nog een relatief bescheiden budget. Er is dan ook nog een klein investeringsgat te vullen."
Naast het nieuws van de nieuwe investeringen, werd vandaag bekend dat de de vaste creatieve partner van De Correspondent, Momkai, gaat samenwerken met het bureau achter de presidentscampagnes van van Barack Obama, namelijk Blue State Digital.
De strategische vraagstukken die spelen bij de wereldwijde lancering van De Correspondent en het competitieve Engelstalige medialandschap vragen om een nieuwe aanpak. Het bureau met vestigingen door heel Amerika en in Londen, zal als campagnepartner hun ervaring met het opzetten van grote online wervingscampagnes benutten om The Correspondent een goede start te geven.
Het Omidyar Network wil onafhankelijke media de steunen het publieke belang te dienen en ze hebben eerder al organisaties als het wereldwijde bloggersnetwerk Global Voices Online, het nonprofit programmeurscollectief Code for America en petitieplatform Change.org van financiële middelen voorzien.
Rob Wijnberg en Ernst-Pfauth: "Het klinkt als een enorm bedrag, maar het is eigenlijk nog een relatief bescheiden budget. Er is dan ook nog een klein investeringsgat te vullen."
Naast het nieuws van de nieuwe investeringen, werd vandaag bekend dat de de vaste creatieve partner van De Correspondent, Momkai, gaat samenwerken met het bureau achter de presidentscampagnes van van Barack Obama, namelijk Blue State Digital.
De strategische vraagstukken die spelen bij de wereldwijde lancering van De Correspondent en het competitieve Engelstalige medialandschap vragen om een nieuwe aanpak. Het bureau met vestigingen door heel Amerika en in Londen, zal als campagnepartner hun ervaring met het opzetten van grote online wervingscampagnes benutten om The Correspondent een goede start te geven.