NRC Quality View genomineerd voor AMMA

NRC Quality View genomineerd voor AMMA
Adverteerders alleen laten betalen voor een view wanneer het betreffende artikel daadwerkelijk en met aandacht gelezen wordt. Kort samengevat is dat Quality View, een nieuwe afrekenmethodiek voor online content op basis van leesduur die NRC media in 2017 als eerste aan de Nederlandse markt presenteerde. De vakjury van de MWG AMMA Awards vindt deze methode van NRC Media een nominatie in de categorie Beste Media Innovatie waard.
 
NRC: “Kwaliteit en transparantie vormde het uitgangspunt bij de ontwikkeling van Quality View. Naast geavanceerde analyse- en optimalisatie methoden die een belangrijk onderdeel vormen van Quality View gelooft NRC daarbij in de kracht van journalistiek hoogstaande branded content. De adverteerder krijgt hierbij de zekerheid dat hij alleen betaalt wanneer zijn boodschap de lezer daadwerkelijk bereikt: een view telt pas mee als een artikel minimaal 15 seconden de aandacht van een lezer weet vast te houden. Met de introductie Quality View biedt NRC als eerste uitgever de garantie dat afgerekend wordt op daadwerkelijke aandacht van betrokken lezers.”
 
AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De uitreiking van de AMMA Awards 2018 is op donderdag 17 mei in Theater Amsterdam.