Betaalde nieuwsbrief voor de niche

Betaalde nieuwsbrief voor de niche
Iemand een betaald abonnement laten afsluiten op een nieuwsbrief is niet erg gebruikelijk. Meestal worden nieuwsbrieven gebruikt om lezers naar betaalde producten of diensten te lokken. Maar als de inhoud interessant genoeg is voor de ontvanger, wil die er ook wel voor betalen. Dat is tenminste veronderstelling van Martijn de Kuijper, oprichter van e-maildienst Revue.

Vooral in de zakelijke markt wordt e-mail veel gebruikt en goed gelezen. Bovendien is het een medium dat vooral in een serieuze context veel gebruikt wordt. Need-to-know-informatie past daar goed tussen. Het voordeel van een betaalde nieuwsbrief boven een betaalde website is bovendien dat je als abonnementhouder regelmatig herinnerd wordt aan het feit dat er nieuwe artikelen zijn en dat je niet hoeft in te loggen om die te lezen.
 
De diensten die Revue voor zich ziet bevinden zich vooral op het gebied van contentcuratie: het verzamelen, filteren en becommentariëren van informatie die op verschillende plekken online verschijnt.
 
Meer bij Emerce