Libelle Cross Media Merk van het jaar

Libelle Cross Media Merk van het jaar


Met haar 83 jaar is Libelle de oudste vrouwen titel van Nederland. De Jury: "Libelle is al geruime tijd bezig met de crossmediastrategie. Het mediamerk probeert zichzelf ieder jaar opnieuw uit te vinden. In 2017 zijn er weer nieuwe stappen gezet, onder meer met de lancering van de soap. Libelle is als crossmediamerk in 2017 tot volle wasdom gekomen. Het is ronduit indrukwekkend hoe het merk naar digitaal is getransformeerd. Voor Libelle was er in 2017 de uitdaging hoe alle losse activiteiten samen te brengen onder één mediamerk. Dat is zeer goed gelukt. Libelle is een solide merk, dat klaar is voor de toekomst."

Crossmedia Man/Vrouw van het Jaar
Crossmedia Vrouw van het Jaar werd Monique Bergers, Director Appie Today & Social bij Albert Heijn:  De jury: "Monique Bergers heeft zich getransformeerd van marketeer naar maker. Indrukwekkend hoe goed ze een jongere doelgroep aanspreekt in een veelal degelijke sector. In een sterk krachtenveld houdt ze heel duidelijk vast aan haar vernieuwende, crossmediale koers en doet de dingen compleet anders dan veel anderen. In alle mediakanalen waarin zij zich met Appie Today manifesteert, houdt ze de hoogste kwaliteitsnorm vast. " Appie Today, de social zender van Albert Heijn, gaat op een vernieuwende manier de verbinding aan met de zogenaamde ‘Netflix Generation’.

Cross Media Innovatie:
De Jury: "Pabbl weet met deze nieuwe app in Nederland uitstekend de jongerendoelgroep te bereiken. Pabbl ontwikkelt in samenwerking met de adverteerder een op maat gemaakte campagne inclusief dynamische lock-screen-advertenties om zo effectief mogelijk de juiste doelgroep te bereiken. Daarnaast kunnen adverteerders ook leads genereren in de shop, wat deze innovatie extra interessant maakt."

Overige awards die werden toegekend: Cross Media Adverteerder, Cross Media Exploitant, Cross Media Bureau, Cross MEdia Event, Cross Media Case
De Cross Media Awards – voor het eerst uitgereikt in 2013 – is een vakprijs die crossmedia centraal stelt. Het Crossmedia merk van het jaar wordt gekozen door de zogenaamde 'Bureaujury': 9 vertegenwoordigers van reclame- en mediabureaus. 

Meer info over de Awards 2018