De Persgroep boekt goed resultaat over 2017
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten. De bedrijfsopbrengsten van de mediaonderneming, actief in Nederland, België en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (EBITDA) bedroeg 216 miljoen euro, de netto courante winst 109 miljoen euro. Met 21 miljoen euro had de groep einde verslagjaar nauwelijks netto financiële schuld op de balans.
De Persgroep zette eind 2017 in België een belangrijke strategische stap met de 100% verwerving van audiovisueel bedrijf Medialaan (televisie, radio, mobile, internet). Samen met de uitgeefactiviteiten (De Persgroep Publishing) van de groep wordt aan een geïntegreerd multimediabedrijf gebouwd dat alle troeven heeft om online en offline leidend te zijn in de consumenten- en advertentiemarkt. De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol.
Daarnaast werden in de drie landen grote sprongen vooruit gemaakt in de digitale transformatie, zegt CEO Christian Van Thillo: "Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en alsmaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen. Onze groep telt intussen bijna 300.000 digitale abonnees en dat aantal blijft stijgen. Onze inspanningen op dat vlak beginnen echt te lonen."
"We investeerden tevens in nieuwe videoplatformen en online video-content, gemaakt voor mobiel gebruik. Er worden dit jaar nog mooie innovaties gelanceerd die de verdere groei zullen ondersteunen. 2018 is beloftevol gestart en er werden mooie resultaten geboekt, maar de absolute prioriteit blijft de verdere transformatie van de groep", aldus Van Thillo.
Het volledige jaarverslag 2017, inclusief video-interview met CEO Christian Van Thillo en CFO Piet Vroman, is online te raadplegen op depersgroep.jaarrapport.eu
Kerncijfers 2017:
Omzet € 1.447 miljoen
EBITDA € 216 miljoen
EBITA € 157 miljoen
Netto courante winst € 109 miljoen
De Persgroep zette eind 2017 in België een belangrijke strategische stap met de 100% verwerving van audiovisueel bedrijf Medialaan (televisie, radio, mobile, internet). Samen met de uitgeefactiviteiten (De Persgroep Publishing) van de groep wordt aan een geïntegreerd multimediabedrijf gebouwd dat alle troeven heeft om online en offline leidend te zijn in de consumenten- en advertentiemarkt. De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol.
Daarnaast werden in de drie landen grote sprongen vooruit gemaakt in de digitale transformatie, zegt CEO Christian Van Thillo: "Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en alsmaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen. Onze groep telt intussen bijna 300.000 digitale abonnees en dat aantal blijft stijgen. Onze inspanningen op dat vlak beginnen echt te lonen."
"We investeerden tevens in nieuwe videoplatformen en online video-content, gemaakt voor mobiel gebruik. Er worden dit jaar nog mooie innovaties gelanceerd die de verdere groei zullen ondersteunen. 2018 is beloftevol gestart en er werden mooie resultaten geboekt, maar de absolute prioriteit blijft de verdere transformatie van de groep", aldus Van Thillo.
Het volledige jaarverslag 2017, inclusief video-interview met CEO Christian Van Thillo en CFO Piet Vroman, is online te raadplegen op depersgroep.jaarrapport.eu
Kerncijfers 2017:
Omzet € 1.447 miljoen
EBITDA € 216 miljoen
EBITA € 157 miljoen
Netto courante winst € 109 miljoen