Sanoma sluit zich ook aan bij Buy-Media

Sanoma sluit zich ook aan bij Buy-Media
Half februari werd de lancering van Buy-Media.nl bekend gemaakt. Naast BrandDeli, FD Mediagroep, NDC, Persgroep, Talpa, TMG, Ster en RTL Nederland is nu ook Sanoma partner geworden van dit online platform.
 
Buy-media.nl is een online platform waar het digitale media-aanbod van de toonaangevende aanbieders op de Nederlandse markt overzichtelijk is samengebracht en waar inkopers en aanbieders op gemakkelijke wijze zaken kunnen doen. Doel van de samenwerking in Buy-media.nl is meer standaardisatie en meer gemak voor inkopers. Daarnaast gaat het om kwaliteit en transparantie.

Kees Wilbrink, Commercieel directeur bij Sanoma: "Sanoma gelooft dat samenwerking tussen lokale mediapartners de adverteerder en bureaus helpt. Met Buy-Media is een stap gemaakt om een steeds meer versnipperde mediamarkt te vereenvoudigen voor adverteerders en bureaus."
 
Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Afgelopen maand zijn er een aantal tests geweest voor de directe inkoop via het platform en deze zijn succesvol afgesloten. Momenteel worden trainingen gepland en is het platform volledig klaar voor gebruik.
 
Janou Kessels, Director Market Development, Buy-media.nl: "Voor de media inkopers zijn efficiëntie, standaardisatie en gemak de grootste voordelen van het platform. Het aankoopproces van online advertising in verschillende kwalitatieve mediatitels kan een tijdrovende en intensieve activiteit zijn, met veel mails, telefoongesprekken en Excelfiles die over en weer gestuurd worden. Buymedia vereenvoudigt het aankoopproces voor digitale producten. Denk aan het doorplaatsen van een campagne in diverse media van verschillende uitgeverijen."
 
Programmatic inkoop bevind zich nu in een test fase. Voor programmatic geeft Buymedia een goed overzicht welke producten beschikbaar zijn bij een uitgever. Vervolgens kun je snel tot een passend voorstel komen en een deal ID opzetten. Bovendien geeft het een media-inkoper een goed overzicht van alle deals die lopen.
Daarnaast wordt voortdurend gewerkt aan verdere optimalisatie en uitbreiding van het platform. Zo staat een uitbreiding van print gepland voor Q4 2018.