Nieuwe stap Hyves: waar Nederland over praat
Volgende fase in social media
Hyves onderscheidt zich hiermee duidelijk van andere sociale netwerken. Iedereen kan meepraten over onderwerpen die leven binnen de community. CEO Marc de Vries: "We brengen verdieping en verbinden mensen door relevante discussies met anderen. Hyves ziet dit als de volgende fase in social media. Het gaat immers niet alleen om hoeveel vrienden je hebt, maar om betekenisvolle contacten."
Redactionele laag
De miljoenen Hyves-leden bepalen de onderwerpen, maar dankzij een samenwerking met Sp!ts wordt hier een redactionele laag aan toegevoegd waardoor bezoekers in één oogopslag zien wat er speelt in Nederland en waar het over gaat. Dit is een logisch vervolg van de overname door TMG. Uitgangspunt is het Hyves-onderdeel 'Nu in Nederland' dat al langer bestond en vanaf nu wordt verrijkt en steeds verder zal worden uitgebouwd met content, zoals polls en video. De belangrijkste pijlers zijn nieuws, sport en entertainment.
Opfrisbeurt
Ook het design van Hyves is opgefrist. Het is strakker en volwassener geworden en de belangrijkste kleur is nu oranje. Die versterkt het vertrouwde, Nederlandse gevoel.
Vanuit kracht
Hyves speelt al jaren een belangrijke rol in het leven van miljoenen Nederlanders. Dankzij de lokale relevantie is deze evolutie naar contentnetwerk een zeer logische en organische ontwikkeling. "Hyves heeft deze koers ingezet vanuit onze kracht als Nederlands grootste vriendennetwerk en vanuit de behoefte die er bestaat bij onze leden. Met de focus op relevante contacten zetten we een nieuwe stap in de toekomst van sociale media, waarbij het draait om onderlinge verbondenheid", aldus Marc de Vries.