Parool is 'World's best designed newspaper'
Het Parool is voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot 'World's Best Designed Newspaper'. Naast Het Parool vielen ook The New York Times en Die Zeit in de prijzen.
Het Parool werd door een internationale jury verkozen uit een sleectie van 152 dagbladen. Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur Het Parool: "We weten dat Nederlanders een rijke geschiedenis hebben op het gebied van typografie en design. Maar twee keer achter elkaar de mooiste van de wereld worden - dat is zoiets als de Champions League binnenhalen, en het jaar erop gewoon nóg een keer."
De jury van de SND was vooral onder de indruk van de vindingrijkheid en het ritme waarmee de redactie van Het Parool haar verhalen presenteert. "Het moet een genot zijn om deze krant als dagelijkse nieuwsbron te kunnen raadplegen".
In 2016 werd Het Parool qua vormgeving geheel vernieuwd waarbij in het ontwerp een elegante krant met kenmerken van jaren vijftig en zestig centraal stond.
De volgende jaarbijeenkomst van de Society for Newsdesign is in 2019 in Chicago. Ook wil de organisatie aan het einde van dit jaar een workshop organiseren in Amsterdam. SND-directeur Stephen Komives, verwijzend naar de dubbele winst van Het Parool: "We komen naar Nederland om de geheime code te kraken."
Lees ook (vanzelfsprekend) bij Het Parool
Het Parool werd door een internationale jury verkozen uit een sleectie van 152 dagbladen. Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur Het Parool: "We weten dat Nederlanders een rijke geschiedenis hebben op het gebied van typografie en design. Maar twee keer achter elkaar de mooiste van de wereld worden - dat is zoiets als de Champions League binnenhalen, en het jaar erop gewoon nóg een keer."
De jury van de SND was vooral onder de indruk van de vindingrijkheid en het ritme waarmee de redactie van Het Parool haar verhalen presenteert. "Het moet een genot zijn om deze krant als dagelijkse nieuwsbron te kunnen raadplegen".
In 2016 werd Het Parool qua vormgeving geheel vernieuwd waarbij in het ontwerp een elegante krant met kenmerken van jaren vijftig en zestig centraal stond.
De volgende jaarbijeenkomst van de Society for Newsdesign is in 2019 in Chicago. Ook wil de organisatie aan het einde van dit jaar een workshop organiseren in Amsterdam. SND-directeur Stephen Komives, verwijzend naar de dubbele winst van Het Parool: "We komen naar Nederland om de geheime code te kraken."
Lees ook (vanzelfsprekend) bij Het Parool