Hearst benoemt nieuwe uitgevers

Hearst benoemt nieuwe uitgevers
Hearst heeft, nadat het onlangs G+J Media heeft overgenomen, twee nieuwe uitgevers aangesteld: Eefke Hendrix en Hante Anema.

In deze nieuwe rollen worden Hendrix en Anema onder leiding van de Publishing Group Director beiden verantwoordelijk voor een deel van het vrouwenportfolio van Hearst Netherlands. Hendrix zal zich gaan richten op de Hearst-titels Cosmopolitan, ELLE, ELLE Decoration, ELLE Eten, Harper’s BAZAAR, Women’s Health en JAN.
Anema krijgt de Condé Nast-licentietitels Vogue en Glamour en de businessunit Designer Vintage in haar pakket. 

Eefke Hendrix is 13 jaar werkzaam bij Hearst Netherlands, momenteel als salesmanager Women Brands. Daarvoor was zij werkzaam als bladmanager en later ook als uitgever bij Maruba, waar zij ook onder meer verantwoordelijk was voor het opzetten van een nieuwe titel, Kids Magazine, een vakblad voor kindermode.
Hante Anema werkt al 11 jaar bij voormalig G+J Media Nederland waar zij recentelijk de functie Brandmanager Vogue bekleedde.  Voordat zij de overstap naar G+J maakte was Antema onder meer ook werkzaam als marketeer bij Mood for Magazines, de uitgever van Linda.

Luc van Os, CEO Hearst Netherlands, zegt hierover: "Ik ben blij dat deze twee nieuwe Publishers voortkomen uit de eigen gelederen." 
Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands: "Ik kijk ernaar uit om samen met Eefke en Hante het sterke vrouwenportfolio van Hearst Netherlands te gaan runnen. Beiden hebben veel ervaring in de branche en bezitten de unieke combinatie van uitstekende commerciële kwaliteiten en een goed gevoel voor en kennis van de redactionele kant van het vak. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen deze sterke merken verder kunnen uitbouwen en naar een hoger plan kunnen brengen."