Bonnier Magazines & Brands verkoopt puzzelmagazine portfolio aan Keesing
Bonnier Magazines & Brands verkoopt z’n puzzelmagazine portfolio aan de Nederlandse puzzeluitgever Keesing Media Group, die met deze acquisitie z’n positie op de Zweedse markt verder uitbouwt. De verkoop omvat alle puzzelmagazines en -merken van Bonnier, die in dit segment marktleider is in de Zweedse markt. Naar verwachting wordt de verkoop in de lente afgerond.
"Puzzelmagazines zijn fantastisch en we zijn er trots op dat we ze vele jaren geproduceerd hebben. De markt voor puzzelmagazines heeft echter weinig raakvlakken met de rest van ons sterke portfolio waardoor synergievoordelen ontbraken", zegt Lars Dahmén, CEO voor Bonnier Magazines & Brands. "Toen de marktleider op puzzelgebied ons benaderde, hebben we er dan ook voor gekozen om daarop in te gaan. De verkoop stelt ons in staat om meer te investeren in strategische initiatieven die ons bedrijf verder vooruit helpen: digitale ontwikkeling en nieuwe services en producten die gebaseerd zijn op onze sterke merken. Ik vind het erg prettig dat onze puzzeltitels een solide thuisbasis vinden bij een bedrijf met een bewezen track record waar dit type content de core business is."
"Bonnier is een gevestigde naam onder puzzelliefhebbers in Zweden en Keesing zal deze mooie merknaam met trots en respect behandelen", aldus Philip Alberdingk Thijm, CEO van Keesing Media Group. "Deze acquisitie is een prachtig voorbeeld van de manier waarop Keesing z’n positie op de Europese puzzelmarkt wil versterken."
"Puzzelmagazines zijn fantastisch en we zijn er trots op dat we ze vele jaren geproduceerd hebben. De markt voor puzzelmagazines heeft echter weinig raakvlakken met de rest van ons sterke portfolio waardoor synergievoordelen ontbraken", zegt Lars Dahmén, CEO voor Bonnier Magazines & Brands. "Toen de marktleider op puzzelgebied ons benaderde, hebben we er dan ook voor gekozen om daarop in te gaan. De verkoop stelt ons in staat om meer te investeren in strategische initiatieven die ons bedrijf verder vooruit helpen: digitale ontwikkeling en nieuwe services en producten die gebaseerd zijn op onze sterke merken. Ik vind het erg prettig dat onze puzzeltitels een solide thuisbasis vinden bij een bedrijf met een bewezen track record waar dit type content de core business is."
"Bonnier is een gevestigde naam onder puzzelliefhebbers in Zweden en Keesing zal deze mooie merknaam met trots en respect behandelen", aldus Philip Alberdingk Thijm, CEO van Keesing Media Group. "Deze acquisitie is een prachtig voorbeeld van de manier waarop Keesing z’n positie op de Europese puzzelmarkt wil versterken."