'E-book is een stom product'

'E-book is een stom product'
Arnaud Nourry, CEO van Lagardère Publishing, vindt e-books niet veel aan. Dat meldt de topman in een interview met het Indiase platform Scroll.in over de toekomst van de uitgeversbranche. "Het e-book is een stom product. Het is precies hetzelfde als print, maar dan elektronisch."

Lagardère Publishing is het Franse moederbedrijf achter de uitgeverij Hachette, een van de vijf grootste uitgevers voor de Engelstalige markt. Nory ziet dat de markt van het e-book stagneert en volgens hem is dat te wijten aan het feit dat het e-book geen verbetering is ten opzichte van het papieren boek. Er is gene sprake van een echte digitale ervaring, eigenlijk is het slechts een elektronische versie van de print-editie, zo stelt Noury.

Noury vindt dat uitgevers het op digitaal vlak niet goed hebben gedaan. Weliswaar is er van alles geprobeerd, zoals enhanced en enriched e-books, maar dat heeft duidelijk niet gewerkt. Volgens Noury moet een e-book dus meer zijn dan alleen de mogelijkheid een boek in digitale vorm te lezen. Hachette is daarom in zeer gegaan met onder meer videogame-bedrijven om zo te onderzoeken of zij met hun kennis het e-book verder kunnen verrijken. Nory stelt dat het gaat om het aanbieden van nieuwe ervaringen aan lezers.

Het interview met Arnaud Nourry vind je hier.

Bron: ereaders.nl