MMA organiseert hackathon

MMA organiseert hackathon
Magazine mediabedrijven beschikken over fantastische content en gebruiken steeds meer data om hun lezers en adverteerders optimaal te bedienen. Welke nieuwe mogelijkheden bieden deze informatiebronnen nog meer? De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert op vrijdag 20 april en zaterdag 21 april 2018 voor de eerste keer een Hackathon.

Verschillende multidisciplinair samengestelde teams gaan dan 48 uur aaneengesloten aan de slag met data en content om verschillende uitdagingen van uitgeverijen te tackelen en met frisse vernieuwende ideeën te komen. Deze Hackathon wordt exclusief voor de MMA-leden georganiseerd en zal op professionele wijze worden begeleid. Ieder lidbedrijf wordt van harte uitgenodigd om actief deel te nemen.
 

Wat is een Hackathon?

Een hackathon bestaat uit een workshopachtige activiteit waarin in kleine groepjes creatieve oplossingen voor alledaagse problemen worden bedacht én uitgewerkt. Het resultaat is bijvoorbeeld een prototype, een proefmodel van een apparaatje, een gereedschap of een oplossing die bestaat uit een computerprogramma (App). Doordat de samenstelling van elke groep zeer divers is (ontwikkelaars, designers, marketeers, dataspecialisten en business strategen) wordt het onderwerp van alle kanten belicht waardoor de kans op goede oplossingen wordt vergroot.
 
Bezoek de site van de MMA voor informatie over deelname en aanmelden.