Panorama pikt graantje mee in proces Holleeder
Het weekblad Panorama probeert een graantje mee te pikken van het proces tegen Willem Holleeder. Met een dikke special wil het blad proberen de sensatiezucht van lezers te bevredigen.
Weekblad Panorama heeft de beste en opmerkelijkste verhalen van de afgelopen 10 jaar gebundeld in een special. 100 pagina's vol 'unieke verhalen' over de schoolklas van Holleeder, de vrouwen van Holleeder en de vijanden van Holleeder. Volgens de uitgevers is 'Panorama's Willem Holleeder Special net als het boek Judas absoluut onmisbaar om het proces van het jaar goed te kunnen volgen'.
Het weekblad kan wel een boost gebruiken, de oplage is sinds de jaren 70 van de vorige eeuw gedecimeerd. In 1974 had het populaire weekblad nog een oplage van dik 400.000 exemplaren, sinds een aantal jaar schommelt dit rond de 40.000. De afname van de oplage is een gestage lijn naar beneden. IN 2014 nam Pijper Media de titel over van Sanoma, samen met de andere mannebladen Playboy en Nieuwe Revu. Het segment 'mannenbladen' staat de laatste jaren sowieso ernstig onder druk. Onderstaande ontwikkeling werd gepubliceerd door Piet Bakker op de site van de SVDJ. Opmerkelijk, de titels van Pijper Media staan hier niet bij, omdat ze niet meedoen aan de NOM registratie:
bron: SVDJ
Weekblad Panorama heeft de beste en opmerkelijkste verhalen van de afgelopen 10 jaar gebundeld in een special. 100 pagina's vol 'unieke verhalen' over de schoolklas van Holleeder, de vrouwen van Holleeder en de vijanden van Holleeder. Volgens de uitgevers is 'Panorama's Willem Holleeder Special net als het boek Judas absoluut onmisbaar om het proces van het jaar goed te kunnen volgen'.
Het weekblad kan wel een boost gebruiken, de oplage is sinds de jaren 70 van de vorige eeuw gedecimeerd. In 1974 had het populaire weekblad nog een oplage van dik 400.000 exemplaren, sinds een aantal jaar schommelt dit rond de 40.000. De afname van de oplage is een gestage lijn naar beneden. IN 2014 nam Pijper Media de titel over van Sanoma, samen met de andere mannebladen Playboy en Nieuwe Revu. Het segment 'mannenbladen' staat de laatste jaren sowieso ernstig onder druk. Onderstaande ontwikkeling werd gepubliceerd door Piet Bakker op de site van de SVDJ. Opmerkelijk, de titels van Pijper Media staan hier niet bij, omdat ze niet meedoen aan de NOM registratie:
bron: SVDJ