Persgroep en NOC*NSF gaan samenwerken
Het Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) en de Persgroep Nederland hebben in het Holland Heineken House te PyeongChang hun meerjarige samenwerking bekend gemaakt.
Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven.
De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij hoogtepunten zoals nu tijdens de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL.
Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld.
Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: "Wij zijn heel blij met dit partnership. De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven."
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen".
Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven.
De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij hoogtepunten zoals nu tijdens de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL.
Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld.
Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: "Wij zijn heel blij met dit partnership. De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven."
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen".