Nederlandse mediapartijen lanceren Buy-media.nl
Vandaag maken de Nederlandse mediapartijen BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en Ster bekend dat zij gezamenlijk partner worden van de nieuwe portal Buy-media.nl. Binnen dit online platform zijn al hun kwalitatieve digitale advertentieproducten beschikbaar voor media-inkopers.
Het platform start eind maart 2018 en biedt meer kwaliteit, standaardisatie en gemak voor media-inkopers op de digitale advertentiemarkt. Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Deelname aan Buy-media.nl is voor media-inkopers kosteloos. Zij kunnen vrij gebruik maken van het platform en hun systemen er direct technisch mee integreren.
Bij de start in maart kunnen de eerst testcampagnes in het Buy-media.nl platform geboekt worden. In het tweede kwartaal worden er trainingen bij mediabureaus georganiseerd om het platform optimaal te leren kennen en gebruiken. Daarnaast worden er voortdurend nieuwe producten en mogelijkheden geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld de integratie van de NOBO bereiksdata en verdere uitbreiding op het gebied van audience targeting.
Per 1 maart 2018 zal Janou Kessels het Buy-media.nl team komen versterken als Director Market Development Nederland. Haar voornaamste rol is om het gebruik van het platform door media-inkopers te ondersteunen en de verdere wensen vanuit de markt om te zetten in concrete ontwikkelplannen.
Het platform maakt gebruik van de ervaringen en systemen van het Buymedia-platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van de premium digitale media via het platform. Diverse Belgische mediabureaus werken aan directe integratie van hun systemen met het platform waardoor het onderdeel uitmaakt van de dagelijkse activiteiten van steeds meer mediaplanners.
Frank Volmer, Algemeen Directeur Ster: “Deelname van Ster aan Buy-media.nl past in onze initiatieven om het inkopen van media eenvoudiger te maken zodat de aandacht kan gaan naar optimalisatie van die media. Het platform wordt gedragen door kwalitatieve media die zich conformeren aan kwaliteitsstandaarden, dit zal de markt verder vooruit helpen.”
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Onze overtuiging is dat meer samenwerken tussen uitgevers de juiste weg vooruit zal zijn. De lancering van Buy-media in Nederland is daar een heel goede stap in waardoor we gezamenlijk een betere dienstverlening naar onze adverteerders bieden.”
Het platform start eind maart 2018 en biedt meer kwaliteit, standaardisatie en gemak voor media-inkopers op de digitale advertentiemarkt. Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop. Deelname aan Buy-media.nl is voor media-inkopers kosteloos. Zij kunnen vrij gebruik maken van het platform en hun systemen er direct technisch mee integreren.
Bij de start in maart kunnen de eerst testcampagnes in het Buy-media.nl platform geboekt worden. In het tweede kwartaal worden er trainingen bij mediabureaus georganiseerd om het platform optimaal te leren kennen en gebruiken. Daarnaast worden er voortdurend nieuwe producten en mogelijkheden geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld de integratie van de NOBO bereiksdata en verdere uitbreiding op het gebied van audience targeting.
Per 1 maart 2018 zal Janou Kessels het Buy-media.nl team komen versterken als Director Market Development Nederland. Haar voornaamste rol is om het gebruik van het platform door media-inkopers te ondersteunen en de verdere wensen vanuit de markt om te zetten in concrete ontwikkelplannen.
Het platform maakt gebruik van de ervaringen en systemen van het Buymedia-platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van de premium digitale media via het platform. Diverse Belgische mediabureaus werken aan directe integratie van hun systemen met het platform waardoor het onderdeel uitmaakt van de dagelijkse activiteiten van steeds meer mediaplanners.
Frank Volmer, Algemeen Directeur Ster: “Deelname van Ster aan Buy-media.nl past in onze initiatieven om het inkopen van media eenvoudiger te maken zodat de aandacht kan gaan naar optimalisatie van die media. Het platform wordt gedragen door kwalitatieve media die zich conformeren aan kwaliteitsstandaarden, dit zal de markt verder vooruit helpen.”
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Onze overtuiging is dat meer samenwerken tussen uitgevers de juiste weg vooruit zal zijn. De lancering van Buy-media in Nederland is daar een heel goede stap in waardoor we gezamenlijk een betere dienstverlening naar onze adverteerders bieden.”